„Vatra Dornei - Trecut şi prezent - Ediţie limitată” - 20 - 25 August 2010

Asociaţia de Artă „Nicolae Tonitza” („Tonitza Art Group” - TAG), care-şi desfăşoară activitatea sub egida Universităţii „Ştefan cel Mare” Suceava, organizează, în intervalul 20 - 25 august a.c., o nouă ediţie a taberei de creaţie pe care o realizează, printr-un proiect de parteneriat, cu Primăria din Vatra Dornei.

Tabăra, cu genericul „Vatra Dornei - Trecut şi prezent”, cu adaosul „Ediţie limitată” (întrucât, aşa cum am aflat de la preşedintele asociaţiei, Ana-Maria Ovadiuc, în condiţii de austeritate, primăria dorneană poate asigura în acest an, pentru cinci zile, doar cazarea la Clubul Copiilor şi Elevilor, costurile pentru masa participanţilor şi o parte din materialele de lucru fiind suportate de asociaţie), va reuni un număr de 15 artişti plastici, membri ai TAG.

Ca şi la ediţiile precedente, tabăra se va încheia cu un vernisaj care va avea loc în Salonul Alb al Casei de Cultură „Platon Pardău”, în patrimoniul căreia vor intra şi o parte din lucrările realizate de artiştii participanţi.


Curse Accelerare & Tuning Show – 14-15 August 2010 – Vatra Dornei

Curse Accelerare & Tuning Show
Data desfasurare: 14-15 August 2010
Locatie: Aerodromul Floreni – Vatra Dornei
Program: Sambata ora 12:00
               Duminica ora 10:00

Startul va fi dat cu semafor.

Grupele de participare la cursa de accelerare vor fi:

A1: 75cp
A: 76cp-100cp
B: 101cp-130cp
C: 131cp-165cp
D: 166cp-200cp
E: 201cp-250cp
F: 251cp-305cp
G: 306cp-350cp
H: 351cp-420cp
J: 421cp si peste

La concursul de Tuning se vor premia:
Best Paint
Best Interior
Best Exterior
Best Weels (Cele mai tari jante)
BEST OF THE SHOW

În cadrul evenimentului vor mai fi incluse o expoziție de tuning și o demonstrație de drifturi realizată de Răzvan LKN (Suceava) și Mihai MAXIM (Suceava).


Fondurile europene pot umple sacul peticit al bugetului

Preşedintele Consiliului Judeţean, Gheorghe Flutur, este de părere că deşi Suceava stă relativ bine la promovarea de proiecte şi accesarea de fonduri europene, în această direcţie „se poate face mult mai mult”. Şeful administraţiei judeţene s-a referit, în primul rând, la infrastructura rutieră. La Suceava sunt în curs de modernizare 200 de kilometri de drumuri (Salcea - Vereşti - Roşcani, cele în lucru, Dărmăneşti - Calafindeşti - Siret; Pojorâta - Rarău; Vatra Dornei - Panaci - Bilbor; investiţia nou promovată la drumul judeţean Gura Humorului - Poiana Micului - Suceaviţa, precum şi execuţia în finalizare la DN 17 Suceava - Vatra Dornei), toate cu fonduri europene.

Gheorghe Flutur a mai amintit programul de 120 de milioane de euro de alimentare cu apă şi extindere a reţelelor de apă la circa 100.000 de consumatori din aglomerările urbane, proiectele guvernamentale similare din circa 50 de localităţi rurale, dar şi proiectul de realizare a sistemului integrat de gestionare a deşeurilor în valoare de 50 de milioane de euro. În acelaşi context, au fost amintite lucrările de la Cetatea de Scaun (în valoare de 14 milioane euro),şi consolidarea şi restaurarea, cu 10 milioane de euro, a mănăstirilor din patrimoniul UNESCO, Dragomirna, Moldoviţa şi Suceviţa. Şeful administraţiei judeţene nu a uitat să menţioneze cele 36 de primării de comune care primesc între 2 şi 3 milioane de euro pentru modernizarea satului românesc. „Este loc de mult mai mult, acum fiind perioada de absorbţie a fondurilor europene”,a conchis Gheorghe Flutur. Trebuie doar voinţă şi profesionalism la întocmirea documentaţiilor cu care se poate intra în vistieria UE.


Cercetat penal pentru că a vîndut cherestea fără acte

Un bărbat de 58 de ani din Dorna Candrenilor este cercetat penal pentru evaziune fiscală, acesta vînzînd în piaţa din comuna Vereşti cantităţi de material lemnos fără a declara fiscal veniturile realizate, cauzând bugetului de stat un prejudiciu în valoare de 2.989,71 lei.

În urma unor verificări efectuate în piaţa de cherestea din comuna Vereşti, s-a constatat că în cursul anilor 2007, 2008 şi 2009, V. Ilaria de 58 ani din comuna Dorna Candrenilor, a transportat cantitatea de 645,963 mc cherestea răşinoase pe care a comercializat-o, fără a declara organelor fiscale veniturile realizate. Parchetul de pe lângă Judecătoria Suceava a confirmat rezoluţia de începere a urmăririi penale faţă de V. Ilaria.

SURSA: NewsMe.ro

Şoferul, George Pîslaru, care s-a urcat băut la volan şi a omorât un copil, scăpat de arest de judecători

Autorul accidentului mortal din data de 23 iulie a.c., în urma căruia un adolescent în vârstă de 14 ani şi-a pierdut viaţa, a stat doar câteva ore în arestul poliţiei, fiind eliberat, în urmă cu două zile, de judecătorii de la Vatra Dornei.

Deşi poliţiştii şi procurori dorneni au cerut arestarea preventivă a lui George Pîslaru, în vârstă de 25 de ani, din Vatra Dornei, cel care în momentul accidentului avea o alcoolemie de peste 2 la mie în sânge şi conducea cu viteză excesivă, judecătorii nu au fost de acord şi l-au lăsat în libertate. Procurorii de caz au făcut recurs şi aşteaptă acum decizia Tribunalului Suceava.

O viaţă luată în câteva secunde de un şofer care gonea pe străzi, băut la volan

În după-amiaza zilei de 23 iulie a.c., în jurul orei 18:00, David, un băiat de 14 ani, se deplasa cu bicicleta pe strada Foresta, din municipiul Vatra Dornei. La un moment dat, un autoturism Ford scăpat de sub control a intrat pe trotuar şi l-a lovit în plin pe minor, omorându-l pe loc. Maşina s-a oprit într-un stâlp din beton al unui gard din apropiere. La volan se afla George Pîslaru, iar poliţiştii au stabilit că tânărul a intrat cu viteză într-o curbă deosebit de periculoasă şi nu a mai putut controla direcţia.

George Pîslaru a fost transportat la Spitalul din Vatra Dornei, iar ulterior a fost transferat la Spitalul Judeţean Suceava. Potrivit poliţiei, a suferit leziuni uşoare, pentru care necesită între şapte şi zece zile de îngrijiri medicale. Ulterior, au venit şi rezultatele probelor de sânge recoltate de la tânărul în vârstă de 25 de ani, rezultând o alcoolemie de 2,25 la mie –prima probă, 2,10 –la a doua.

A refuzat cinci citaţii şi a venit la poliţie după două săptămâni şi jumătate de la accident

Potrivit unui comunicat de presă al Inspectoratului de Poliţie Judeţean Suceava, de la data accidentului şi până pe 5 august, George Pîslaru s-a internat în mai multe unităţi spitaliceşti de pe raza judeţelor Suceava şi Iaşi, refuzând să dea curs unui număr de cinci citaţii procedurale, cu toate că în anumite zile s-a aflat la domiciliu, motivând neprezentarea prin lipsa unui avocat ales.
La 5 august a.c., tânărul s-a externat din Spitalul Judeţean Iaşi, iar în dosarul penal întocmit pe numele său s-a început urmărirea penală pentru săvârşirea infracţiunii de ucidere din culpă.

Luni, 9 august, în jurul orei 9:30, George Pîslaru a venit însoţit de un avocat la sediul Poliţiei Vatra Dornei, iar două ore mai târziu a primit ordonanţă de reţinere pentru 24 de ore. În aceeaşi zi, procurorii dorneni l-au dus în faţa instanţei de judecată şi au cerut arestarea preventivă a tânărului.

Judecătorul de şedinţă din cadrul Judecătoriei Vatra Dornei a respins propunerea procurorilor şi a decis să-i interzisă suspectului să părăsească localitatea de domiciliu pentru o perioadă de 30 de zile.

Muzeul de Etnografie si Folclor Vatra Dornei

Un loc in care cultura si traditia orasului Vatra Dornei si a Bucovinei, in general, sint extrem de bine ilustrate, fiind prezentate unelte gospodaresti vechi, interioare traditionale de case, elemente de port.

Portul este clasificat pe cele patru zone etnografice abordate. Hainele groase, confectionate din suman, cum ar fi: mantalele, cioarecii, atele lungi de la opinci etc., ne sugereaza ca suntem in plina zona de munte.

Pentru zona Dornelor pledeaza costumele de sarbatoare din comuna Dorna Candrenilor si Panaci precum si mai multe piese de port expuse separat: zabrelnice, camasi, braie etc.din comuna Dorna Arini. In zona Dornelor, fiind o zona de inerferenta se resimt din plin influentele Ardealului, Maramuresului, Harghitei precum si a Neamtului. Croiul camasilor din Cosna si Poiana Stampei amintesc pe cel al camasilor din Bistrita Nasaud. Faptul nu este generalizat, putandu-se intalni si camasi Bucovinene, incretite pe gat cu ata iar la capatul manecilor “prinse in bratara”.

Exista in aceasta expozitie o ordonare a exponatelor pe idei majore, legate de momente bine alese: tunsul oilor, urcatul la munte, masura, inchegatul etc. Majoritatea exponatelor sunt originale, facanduse si cateva reconstituiri dupa informatiile culese din teren. Intr-un ungher a fost reprodusa, la scara normala, o vatra cu vartej, de a carei cujba (carlig) sta agatat ceaunul de urdit.

Creatia noua: Aici sunt etalate tesaturi, piese de port, obiecte de lemn, toate purtand amprenta actualului. Valorificand materia prima traditionala: lana, bumbac, lemn, aceasta creatie isi tradeaza noutatea. Astfel, camasile femeiesti si cele barbatesti renunta la paleta cromata bogata, mergand pe una mai retinuta si mai sobra (negru, cafeniu). In privinta ornamentelor, se paraseste tot mai mult “geometricul” in favoarea “florarului”.

Mastile care amintesc de noaptea anului nou, sunt destinate peretelui si nu jocului, fiind confectionate din lemn.

Muzeul este situat in cladirea Primariei, str. Mihai Eminescu nr. 17.

Program: Luni - Vineri 10-18
              Simbata, Duminica - inchis.


Un şofer, trei dosare penale în câteva luni pentru infracţiuni repetate în trafic

Un şofer din comuna Şaru Dornei a fost prins în trafic deşi avea permisul de conducere suspendat pentru alte două infracţiuni rutiere, adunând astfel trei dosare penale în câteva luni de zile. S-a întâmplat marţi, când de la ora 8.00 dimineaţă şi până la 16.00 după-amiază, Serviciul de Poliţie Rutieră Suceava a organizat o amplă acţiune de control în trafic, pe traseul Suceava – DN 17 – Frasin – DJ 177 A Stulpicani – Ostra – Holda – DN 17B – Broşteni – DN 17B Vatra Dornei.

Printre şoferii traşi pe dreapta s-a numărat şi Dragoş Şorîndaru, în vârstă de 49 de ani, din comuna Şaru Dornei, care se deplasa pe strada Unirii, în Vatra Dornei. După ce au efectuat verificări în baza de date, oamenii legii au constatat că acesta avea deja permisul de conducere suspendat în două rânduri. Mai întâi, în primăvara acestui an, tot în Vatra Dornei, a fost depistat în timp ce conducea o maşină care nu era înmatriculată. Atunci, conform procedurilor, i s-a întocmit dosar penal, iar permisul de conducere i-a fost suspendat. Şoferul a continuat însă să circule în ciuda interdicţiei, astfel că după puţin timp a fost depistat în trafic pe raza judeţului Bistriţa-Năsăud, alegându-se cu dosar penal pentru că a condus cu permisul suspendat. Nici această măsură nu l-a speriat prea tare pe acesta, el recidivând cu aceeaşi infracţiune acum două zile.

În cadrul controlul în trafic de luni poliţiştii au aplicat un total de 56 de amenzi, în valoare de 3.700 de lei, retrăgând totodată patru certificate de înmatriculare, două pentru lipsă RCA şi alte două pentru defecţiuni tehnice.


Locuinţe sociale date ilegal la Vatra Dornei

La Vatra Dornei locuinţele sociale se dau după ureche şi după cum hotărăşte primarul. Cel puţin aşa s-a întâmplat anul trecut cu 12 garsoniere dintr-un bloc construit pe strada Chilia. Edilul Ioan Moraru se scuză că nu ştia exact legislaţia privind acordarea locuinţelor sociale şi spune că vina aparţine angajaţilor Primăriei Vatra Dornei, care trebuiau să-l anunţe ce anume are de făcut. Ioan Moraru recunoaşte că există posibilitatea anulării în instanţă a contractelor încheiate cu beneficiarii acelor garsoniere, caz în care „voi respecta hotărârea care va fi luată”.

Bulibăşeală la Primăria Vatra Dornei

La Primăria din Vatra Dornei domneşte un haos de nedescris. Întrebat iniţial în ce bază a acordat cele 12 garsoniere, primarul a recunoscut că în perioada mandatului său nu a trecut aşa ceva prin Consiliul Local. Ulterior, o angajată a Primăriei Vatra Dornei, Rodica Albei, a menţionat că totul este legal, iar locuinţele s-au dat în baza Hotărârii de Consiliu Local Nr. 99 din 28 iunie 2007, prin care s-a aprobat lista de priorităţi pentru acordarea locuinţelor sociale. Din păcate, Rodica Albei a uitat, ori nu ştie acest lucru, că HG 1275/2000, cu privire la Aprobarea normelor metodologice pentru punerea în aplicare a legii locuinţelor prevede altceva. Mai exact, articolul 21, aliniatul 2 din această Hotărâre de Guvern arată că actualizarea criteriilor de acordare a locuinţelor sociale se face anual. Ori, în cazul garsonierelor de pe strada Chilia actul normativ menţionat a fost încălcat.

„Comisiile constituite vor analiza până la data de 1 noiembrie a anului în curs cererile pentru locuinţele sociale şi vor prezenta spre aprobare consiliilor locale lista cuprinzând solicitanţii îndreptăţiţi să primească în anul următor o locuinţă socială, în ordinea de prioritate stabilită”, se stipulează în articolul 21 al HG 1275/2000.

Ioan Moraru: „Îmi reproşez că nu am ştiut prevederile legale”

În condiţiile în care Consiliul Local Vatra Dornei a aprobat lista de priorităţi în iunie 2007, iar garsonierele de pe strada Chilia au fost acordate în prima parte a anului 2009, este clar că legea a fost încălcată. Primarul Ioan Moraru spune că el nu a făcut decât să finalizeze blocul cu pricina şi apoi să dea locuinţele.

„Nimeni nu mi-a spus nici cel mai mic amănunt despre legalitatea acordării locuinţelor sociale. Îmi reproşez că nu am ştiut prevederile legale în domeniu, dar în privinţa familiilor care au primit locuinţele sociale sunt convins că am procedat corect. Salariaţii care nu mi-au spus despre prevederile legale privind acordarea locuinţelor sociale vor fi mustraţi, pentru că altă sancţiune au luat deja, şi mă refer aici la diminuarea salariului cu 25%”, a spus senin primarul Ioan Moraru.


Fabrica de apă minerală AQUA CARPATICA și-a deschis portile

Pe data de 02 august 2010 a fost tăiată panglica la fabrica de apă minerală din comuna Panaci, a omului de afaceri Jean Valvis.

Omul de afaceri Jean Valvis a construit o fabrică de îmbuteliere apă minerală de lux în Panaci. Apa minerală care este îmbuteliată în fabrica din Panaci este primul produs de lux exportat din România, având calităţi unice. Trebuie spus că apa minerală de la Panaci este considerată de lux deoarece este colectată dintr-un izvor de apă cu dioxid de carbon natural.


La șapte ani de la vânzarea Dorna către Coca-Cola, Jean Valvis intră din nou în businessul de ape minerale, o piața de 300 de milioane de euro, cu o investiție greenfield într-o fabrică situată la 20 de kilometri de Vatra Dornei și un brand - Aqua Carpatica - destinat atât pieței externe, cât și celei locale.

Fabrica din Panaci dispune de două linii de îmbuteliere a apei minerale, una pentru PET, a cărei producţie va merge în special pe piaţa românească de retail. La acestea se adaugă şi o linie de apă minerală îmbuteliată la sticlă, destinată locaţiilor HoReCa, dar şi pentru export în ţări precum Franţa, Italia şi SUA.
Brandul Aqua Carpatica este situat pe segmentul premium.


În comuna Panaci continuă implementarea proiectului Phare 2006

Proiectul “ŢARA DORNELOR CURATĂ – sistem integrat de gestiune a deșeurilor în 3 comune din Bazinul Dornelor (Panaci, Saru Dornei si Dorna Arini)”, derulat prin programul Phare 2006 CES - Schema de investiţii pentru sprijinirea iniţiativelor sectorului public în sectoarele prioritare de mediu - are termen de finalizare data de 30.11.2010.

Proiectul se derulează în parteneriat cu comunele Șaru Dornei și Dorna Arini. Prin proiect au fost achiziționate 3 autocompactoare, 6000 europubele, 600 eurocontainere, 6000 pliante, 500 afișe, 3 anunțuri în presa scrisă, 2 conferințe de presă, 6 panouri de prezentare a proiectului și a rezultatelor acestuia. 13 persoane au urmat o sesiune de training, pentru lucrător utilaje servicii de salubrizare.

Momentan, se execută 150 de platforme betonate pe care urmează a fi distribuite autocompactoarele.
Bugetul proiectului este de 721.454,93 euro, din care cofinanțare 98.220,05 euro.


Inundaţii şi persoane blocate într-o maşină surprinsă de aluviuni

Pentru a doua oară în ultima săptămână, ploile torenţiale căzute în zona de munte a judeţului au provocat inundaţii pe raza municipiului Vatra Dornei.

Dacă joia trecută au fost inundate 10 case, 14 curţi, 6 anexe, 10 grădini şi 4 curţi şi subsoluri ale unor societăţi comerciale, în noaptea de luni spre marţi, pompierii dorneni au fost solicitaţi să scoată apa din 14 case, 4 subsoluri şi curţi ale unor societăţi comerciale şi 20 de curţi, grădini şi anexe de pe mai multe străzi din municipiu.
Şi de această dată, pe lângă cadrele Detaşamentului de Pompieri Vatra Dornei aflate de serviciu au fost chemate de acasă şi cele aflate în tura liberă, pentru evacuarea apei intervenind în cursul nopţii şi pompieri de la Câmpulung Moldovenesc.

Tot în urma ploilor torenţiale, un autoturism VW, în care se aflau două persoane, a fost blocat de aluviuni pe strada Negreşti.
Pentru deblocarea autoturismului şi implicit a celor două persoane blocate au intervenit 8 subofiţeri cu o autospecială şi un echipaj SMURD, misiunea de salvare încheindu-se cu bine.


Poliţist de la Dorna Arini, reţinut pentru luare de mită

Un agent de poliţie din cadrul Postului de Poliţie Dorna Arini a fost reţinut luni seara sub învinuirea de luare de mită, de către procurorii Parchetului de pe lângă Tribunalul Suceava, ca urmare a unei acţiuni organizate împreună cu ofiţerii Direcţiei Generale Anticorupţie – Serviciul Judeţean Anticorupţie Suceava, cu sprijinul tehnic al Direcţiei Generale de Informaţii şi Protecţie Internă. Este vorba despre agentul şef principal Mircea Cîrneală.

Astfel, în luna iulie 2010, o persoană din localitatea Dorna Arini a depus un denunţ la Serviciul Judeţean Anticorupţie Suceava cu privire la faptul că agentul şef principal de poliţie Cîrneală Mircea din cadrul Postului de Poliţie Dorna Arini a pretins suma de 1.500 lei, cu promisiunea că va soluţiona favorabil un dosar penal în care denunţătoarea era cercetată pentru săvârşirea unei infracţiuni de fals.

Din cercetările efectuate, a rezultat faptul că lucrătorul de poliţie a primit în luna iunie 2010 suma de 700 lei de la denunţătoare, prin intermediul unei alte persoane din localitatea Dorna Arini, persoană de încredere a poliţistului. În cursul zilei de 9 august a.c., denunţătoarea a înmânat intermediarului suma de 800 lei ce urma a fi remisă lucrătorului de poliţie.

Echipa operativă condusă de procuror, formată din lucrători de poliţie judiciară din cadrul SJA Suceava a intervenit la domiciliul intermediarului, unde au identificat şi ridicat plicul de bani, iar agentul de poliţie a fost reţinut în apropierea locuinţei intermediarului.

Învinuitul Cîrneală Mircea a fost reţinut de procurorii Parchetului de pe lângă Tribunalul Suceava pe o perioadă de 24 de ore, urmând ca în cursul zilei de miercuri să fie prezentat Tribunalului Suceava cu propunere de arestare preventivă.
 

Zeci de gospodării inundate, aseară, la Vatra Dornei

Ploile torențiale căzute începând de ieri după-amiază asupra municipiului Vatra Dornei au dus la inundarea a zeci de curți, grădini și anexe de pe raza localității.

De la ora 18:30, la dispeceratul Inspectoratului pentru Situații de Urgență Suceava telefoanele au început să sune întruna. Și toate apelurile erau de la Vatra Dornei.

Cetățenii care locuiesc pe străzile Republicii, Mihai Eminescu, Piscului, Chiliei, Plopilor, Podu Verde, Rosu, George Cosbuc, Diecilor, Argestru, Calea Transilvaniei, au sunat la 112 și au cerut ajutorul pompierilor pentru a scoate apa din gospodăriile lor.

Canalizarea orașului stațiune nu a făcut față cantității mari de apă adunată în urma ploilor abundente, care s-a revărsat în curțile și grădinile oamenilor.

Mulți dintre cei care au sunat la pompieri reclamau faptul că șanțurile de pe marginea drumurilor sunt colmatate, iar apa nu are pe unde să se scurgă.

Ieri, pentru zona Vatra Dornei au fost două avertizări de cod galben, remise pentru intervalele orare 17:45 -18:45 și 19:10 și 20:40.

Cadrele Detașamentului de Pompieri Vatra Dornei lucrau, aseară, la evacuarea apei din curți, gospodării și anexe.


Spectacol în aer la redeschiderea Aerodromului din Floreni

Trei luni de muncă şi multă pasiune au pus la bătaie câţiva inimoşi, iar rezultatul s-a văzut sâmbătă, când Aerodromul din Floreni, din apropiere de Vatra Dornei, a fost reintrodus pe hărţile de zbor ale României. Pentru a onora acest eveniment, nebuni frumoşi ai aerului din toate colţurile ţării şi-au dat întâlnire pe Dealul Floreni şi au contribuit la un spectacol aerian de calitate. Curioşii care au ţinut să fie prezenţi la Aerodromul din Floreni nu au avut ce regreta, piloţii, paraşutiştii şi ceilalţi practicanţi ai sporturilor aeriene oferind momente unice. Pentru o parte dintre spectatori ziua s-a terminat cum nu se poate mai atractiv, cu o plimbare în aer oferită de organizatori.

Foarfecul şi şampania au coborât din aer

Deschiderea oficială a avut loc în jurul prânzului, dar nu oricum, ci într-un mod tipic pentru manifestarea de la Floreni. Şampania destupată de gazde a venit din aer, adusă de un paraşutist, tot de acolo fiind adus şi foarfecul cu care primarul din Dorna Candrenilor a tăiat panglica inaugurală. Cel care a adus foarfecul şi şampania este un fost pilot de MiG-21, Eugen Botezatu, care după trecerea în rezervă s-a reprofilat pe aparate de zbor ultrauşoare şi paraşutism.

Administratorul Aerodromului Floreni a descoperit locaţia abia în noiembrie anul trecut

Culmea ironiei, omul care a contribuit decisiv la schimbarea feţei Aerodromului de la Floreni, Dan Cobuz, nici nu ştia de existenţa acestei locaţii până la sfârşitul anului trecut. Cel care a băgat banii în refacerea Aerodromului, Laszlo Kiss, un alt împătimit al zborurilor, a venit cu ideea, iar familia Cobuz a dat finalitate proiectului.

„Era o paragină când l-am văzut, dar existau premise să-l aducem la normal într-un timp destul de scurt. Marea problemă a fost că vara la munte oamenii sunt cu toţii la adunat fân şi nu am avut cu cine să lucrăm, aşa că am muncit în familie. Proiectul e o realizare pentru toţi cei care zboară cu aparate ultrauşoare, iar pentru mine personal este şi o revanşă faţă de sistemul militar care nu mi-a oferit nici o satisfacţie, iar în ultimii ani am asistat la distrugerea aviaţiei militare din România”, a spus Dan Cobuz. Pilot în rezervă după ce ani în şir a zburat pe elicoptere militare, administratorul Aerodromului Floreni a precizat că a primit deja semnale pozitive. „Am fost vizitaţi de străini posesori de aparate ultrauşoare care şi-au exprimat dorinţa de a vizita aceste zone. Noi îi aşteptăm la Aerostaţiunea Montană Floreni şi le asigurăm toate condiţiile, de la hangarul pentru avioane până la hotelul în care să rămână cazaţi dacă vremea nu este optimă pentru zbor”, a completat pilotul în rezervă Dan Cobuz.

Aerodromul Floreni, concesionat pe 49 de ani

Aflat în proprietatea Primăriei Dorna Candrenilor, Aerodromul de la Floreni este al doilea din judeţ, după cel de la Frătăuţi. Pista are o lungime de 550 de metri şi o lăţime de 35 de metri, iar pentru ca lucrările de reabilitare să poată avea loc, Primăria Dorna Candrenilor a concesionat terenul şi clădirile Aerodromului Floreni pentru o perioadă de 49 de ani.

CITESTE CONTINUAREA: MonitorulSV.ro

Dorneanul Petrică Hogiu se pregăteşte pentru mondialele de juniori

După ce anul trecut a reuşit să devină vicecampion mondial de juniori la schi fond pe zăpadă, sportivul Clubului Sporturilor de Iarnă din Vatra Dornei Petrică Hogiu se pregăteşte intens pentru Campionatul Mondial de Schi Fond pe role pentru juniori, competiţie ce va avea loc în luna septembrie, în Italia.

Fondistul pregătit de Octavian Pungovschi a reuşit să se menţină în elita mondială a schiului fond, după ce zilele trecute a urcat de două ori pe podiumul unui concurs de schi fond role, din calendarul Federaţiei Internaţionale, ce a avut loc în localitatea germană, Schwarzwald. În prima zi a concursului, Petrică Hogiu a terminat pe poziţia a treia cursa de 6,8 kilometri clasic, iar la două zile după a câştigat detaşat, la distanţă de 26 de secunde de următorul clasat, cursa de căţărare în pantă stilul liber pe distanţa de 11,3 kilometri.

„Acest concurs a fost un bun test înaintea mondialelor de juniori, acolo unde ne punem speranţe într-o medalie. Petrică se află într-o formă foarte bună, dovadă fiind şi aceste două locuri pe podiumul competiţiei la care a concurat cu cei care se va lupta şi la mondiale, excepţie făcând sportivii din Rusia, care n-au participat de această dată”, a declarat antrenorul şi directorul CSI Vatra Dornei, Octavian Pungovschi.


Aeroportul Vatra Dornei se redeschide oficial pe 31 Iulie 2010 (VIDEO)

Aeroportul Vatra Dornei a fost redeschis. Ceremonia oficială va avea loc sâmbătă, 31 iulie, iar evenimentul va fi marcat de un miting aviatic, sub sloganul: „Vatra Dornei, zonă eliberată de sub Aeroclubul României".


Aeroportul e ideal pentru avioanele de transport regional, ultrauşoare sau sportive. Pista de 500 de metri a fost renovată şi în incinta aeroportului a fost ridicat un hotel pentru piloţi.

Mai multe detalii pe www.delta-aeroservice.ro !






Accident rutier „fabricat”, pentru a pune mâna pe banii de asigurare

Fostul şef de post al comunei Iacobeni, vreme de 15 ani (1994-2009), Constantin Vrînceanu (47 de ani), a fost trimis în judecată, în cursul zilei de ieri, fiind acuzat că, pe vremea când încă îmbrăca uniforma de poliţist, a măsluit un accident rutier, alături de alţi doi consăteni de-ai săi, Valentin Volosciuc (35 de ani) şi Costel Jitariu (40 de ani), scopul fiind acela de a înşela o firmă de asigurări.

Potrivit unui comunicat al Parchetului de pe lângă Tribunalul Suceava, cei trei au fost daţi pe mâna judecătorilor pentru săvârşirea infracţiunilor de fals intelectual, uz de fals, abuz în serviciu, înşelăciune şi complicitate la înşelăciune.

Cu maşina distrusă în garaj, după ce s-a izbit într-un parapet de beton

Potrivit anchetatorilor, în cursul lunii decembrie a anului 2008, Valentin Volosciuc, un patron de firmă din Iacobeni, şi-a distrus maşina, un Seat Toledo, izbindu-se, pe fondul neadaptării vitezei la condiţiile de drum, într-o curbă la dreapta, în parapetul din beton de pe marginea şoselei.

Accidentul, au stabilit procurorii de caz, a avut loc pe DN 17, între Vatra Dornei şi Iacobeni, la kilometrul 155+500. Despre accident a aflat, câteva zile mai târziu, şi şeful de post de la Iacobeni, Constantin Vrînceanu, care i-a cerut unuia dintre subordonaţii săi de la acea vreme, agentul Cornel Parpucea, să verifice informaţia.

Agentul Parpucea, susţin anchetatorii, a fost contactat de Valentin Volosciuc, care i-a confirmat existenţa autoturismului avariat şi l-a rugat să-l ajute, în sensul de a înregistra un accident rutier în care ar fi fost implicat, pentru a-şi putea rezolva problema de daune la societatea de asigurări. Volosciuc i-a arătat agentului Parpucea şi maşina avariată, care se afla în garajul locuinţei sale. Autoturismul era foarte avariat, fiind distruse aproape în totalitate caroseria şi componente ale motorului.

Accidentul din decembrie s-a „petrecut” în februarie şi a fost mutat de pe DN 17, pe DN 18

Agentul Cornel Parpucea a refuzat să-l ajute pe Valentin Volosciuc să inventeze un accident rutier, pentru a scoate bani de la firma de asigurări, motiv pentru care acesta din urmă nu a mai vrut să-i dea date suplimentare despre evenimentul rutier, susţinând că o să vorbească cu şeful de post.

Poliţistul a aflat totuşi, în zilele următoare, întreaga poveste, cum autoturismul Seat Toledo a fost distrus, la începutul lunii decembrie 2008, de către Valentin Volosciuc, care se afla la volan sub influenţa băuturilor alcoolice şi a pierdut controlul maşinii, incidentul petrecându-se DN 17, în zona Izvor, la intrarea în Iacobeni.

Cu toate acestea, în documentele completate ulterior de şeful său, Constantin Vrînceanu, maşina lui Volosciuc a fost avariată după un cu totul alt scenariu.

În primul rând, a fost schimbată data, evenimentul rutier petrecându-se la începutul lunii februarie 2009 şi nu în noaptea de 7/8 decembrie 2008, data reală a producerii accidentului. A fost mutat locul accidentului, de pe DN 17, pe ruta Vatra Dornei-Iacobeni, pe DN 18, pe ruta Ciocăneşti – Iacobeni.

Nu în cele din urmă, pe lângă autoturismul Seat Toledo, condus de Volosciuc, a mai apărut, în documente, un alt autoturism, o Dacie Papuc, la volanul căreia se afla al treilea inculpat, Costel Jitariu, acesta din urmă fiind, conform actelor falsificate, vinovat de producerea accidentului.

Dacia Papuc a fost distrusă la scurtă vreme, la o societate de fier vechi, unde lucra la acea vreme Jitariu.

„Activitatea infracţională a celor trei inculpaţi a fost determinată de faptul că autoturismul familiei Volosciuc avea doar asigurare obligatorie RCA şi, dacă ar fi fost implicat, singur, într-un eveniment de trafic rutier, fără culpa altei persoane, conducătorul de autovehicul nu ar fi beneficiat de despăgubiri”, se arăta, ieri, în comunicatul Parchetului de pe lângă Tribunalul Suceava, precizându-se că, pe baza documentelor măsluite, SC Grupama Asigurări, fostă SC Asiban SA, a decontat toate cheltuielile de reparaţie, în valoare de 20.706 lei.

Şeful de post s-a pensionat pe caz de boală

Din păcate pentru cei trei inculpaţi, întreaga poveste a ajuns la urechile ofiţerilor Serviciului Teritorial Suceava al Direcţiei Generale Anticorupţie (DGA), care, sub coordonarea unui procuror din cadrul Parchetului de pe lângă Tribunalul Suceava, au demarat cercetările în acest caz.

Anchetatorii, însoţiţi de tehnicieni criminalişti şi un expert tehnic auto, s-au deplasat în cele două locaţii şi, se arată în rechizitoriu, au demonstrat falsurile făcute cu complicitatea fostului şef de post de la Iacobeni.

Acesta din urmă, de altfel, s-a şi pensionat medical după ce a aflat că e cercetat de ofiţerii anticorupţie.

Procurorii au cerut instanţei de judecată şi anularea tuturor înscrierilor false, iar societatea de asigurări prejudiciată s-a constituit parte civilă.


„Muzritm” şi-a desemnat laureaţii celei de-a XVI-a ediţii

Dacă începutul săptămânii 19-25 iulie a stat sub auspiciile Festivalului de Folclor, finalul acesteia a prilejuit organizarea celei de-a XVI-a ediţii a Festivalul naţional de interpretare vocal - instrumentală a muzicii uşoare pentru copii şi tineret „Muzritm”, singura competiţie, la acest nivel, în care regulamentul nu permite folosirea negativului.

Au fost prezenţi la Vatra Dornei elevi şi copii de la Palatele Copiilor din Braşov, Satu Mare şi Arad, precum şi de la Cluburile Copiilor şi Elevilor din Întorsura Buzăului, Dorohoi şi Vatra Dornei.

Juriul ediţiei din acest an a fost prezidat de către conf. univ. dr. Eugenia Maria Paşca, de la Universitatea de Arte George Enescu Iaşi, ceilalţi membri ai juriului fiind Daniel Dragomirescu, asist. univ. drd. la Universitatea de Arte George Enescu din Iaşi, prof. Ilie Aurelian Zugrav, de la Colegiul Naţional Ciprian Porumbrescu din Suceava, prof. Vasile Moroşan, directorul Clubului Copiilor şi Elevilor din Vatra Dornei, organizatorul acestui concurs, şi Doru Bighiu, directorul muzical de la Radio Orion, cel care a fost şi prezentatorul evenimentului.

Deşi ploaia a întrerupt pentru 30 de minute concursul de sâmbătă, totuşi competiţia s-a încheiat fără incidente, premianţii ediţiei de anul acesta fiind formaţiile Graphic-Braşov, Inedit I şi Inedit II – Satu Mare, Youvenis Group - Întorsura Buzăului, Nord – Est – Vatra Dornei şi Charisma –Arad.

Cel mai bun solist instrumentist a fost desemnat arădeanul Sergiu Augustin Nădăban, care a impresionat prin solo-urile de percuţie, în vreme ce premiile I pentru solişti vocali au fost atribuite tinerilor Amina Georgiana Damian, Codruţa Bianca Barariu şi Eduard Danuţ Pintilei– Dorohoi, Raluca Dumitru – Satu Mare, Valentin Dranca – Vatra Dornei, Bogdan Bratiş şi Marius Goie – Satu Mare şi braşoveanului Bogdan Apuşcăşiţei.

„Ne pare rău că nu au putut fi prezente mai multe trupe, însă criza şi-a spus cuvântul şi de data asta şi nu s-au găsit bani pentru transport (n.r. - gazdele au asigurat doar cazarea şi masa concurenţilor), dar nivelul concursului a fost unul foarte ridicat. A fost o săptămână plină pentru noi şi vreau să le mulţumesc tuturor celor care ne-au sprijinit şi colectivului de la Club care s-a implicat activ în buna desfăşurare a acestor activităţi”, ne-a declarat, la finalul maratonului concertistic de la Vatra Dornei, directorul Clubului Copiilor şi Elevilor, profesorul Vasile Moroşan.


Pericole pe drumul spre Rarău

Cei care doresc să ajungă pe vârful masivului Rarău au de ales între cea mai lungă cale de acces sau asumarea unor pericole pe care autorităţile nu se grăbesc să le înlăture. Gropi în care orice maşină se poate răsturna într-o clipă sau copaci uriaşi care stau spânzuraţi deasupra drumului, gata să cadă în capul trecătorilor, fac parte din „programul horror” pe care autorităţile par să îl ofere gratuit turiştilor.

Pentru accesul auto spre masiv există doar trei posibilităţi. Cea mai lungă rută, prin Chiril, chiar dacă oferă un drum mai sigur şi în stare mai bună, poate fi avantajoasă doar pentru cei ce vin de la Vatra Dornei, pentru ceilalţi reprezentând un ocol de zeci de kilometri. Opţiunea accesului auto pe drumul Izvorul Giumalăului din comuna Pojorâta nu mai poate fi folosită, cel puţin în acest an. Drumul se află în reabilitare şi deocamdată este îngropat în noroaie. Cu doar o săptămână în urmă, maşina ce transporta un grup de copii aflaţi în excursie s-a împotmolit în glodurile de pe drum şi nu a putut fi scoasă decât cu un buldozer al drumarilor.

Chiar şi temerarii care se simt stăpâni pe maşini de teren şi au experienţa conducerii „off road” trec greu de porţiunile noroioase, mai ales pe timp ploios.

În consecinţă, adesea drumul ales este cel prin Izvorul Alb, cu plecare din Câmpulung Moldovenesc, cea mai scurtă cale de acces, un drum printre brazi şi stâncă, considerat de unii şi cel mai frumos dintre toate.

Decenii la rând acest drum a purtat călători dornici de vacanţă sau pe cei ce voiau doar să se bucure câteva ore de linişte şi de un strop din afinata renumită în trecut, pe care o găseau la cabana de pe Rarău. Chiar şi câmpulungenii urcau Rarăul adesea doar pentru un grătar, o afinată şi aer curat. Azi pare greu de crezut, dar a fost un drum asfaltat, întreţinut cândva cu grijă, pentru care a existat chiar personal special angajat pentru supraveghere şi intervenţie permanentă. Şi înainte de a fi drum asfaltat era bine întreţinut, iar pe el circulau zeci de turişti. Printre aceştia s-a numărat, în 1930, şi o suită regală.

Drumul prin Izvorul Alb, declarat închis

După 1989 nu s-a mai ocupat nimeni serios de drumul cu pricina. Şanţurile s-au colmatat, viiturile au muşcat din drum şi niciodată reparaţiile nu au fost solide, ca odinioară. Şi acum, considerat drum judeţean pe o porţiune şi administrat de primăria Câmpulung pe alta, este rupt pe alocuri.

În pofida declaraţilor locale şi judeţene despre importanţa turismului în Bucovina, drumul nu este reabilitat, ci a fost declarat închis. Simple panouri de avertizare nu pot însă convinge nici turiştii, nici personalul celor două cabane, nici pe angajaţii staţiei meteo, releului tv, sau echipele de intervenţie de la reţelele electrice ori de telefonie mobilă că trebuie să ocolească zeci de kilometri ca să ajungă pe munte.

Pentru că autorităţile locale şi judeţene nu se gândesc acum decât la măreţe proiecte de perspectivă, legate de telegondole şi pârtii ce vor fi făcute pe mulţi bani pe Rarău, drumul a fost doar „cârpit” tot de cei de pe munte, cât au putut cu resursele lor. E încă plin de gropi enorme, dar nu e singurul pericol ce ameninţă trecătorii. Copaci uriaşi, rupţi de vânt, atârnă chiar deasupra drumului, în mai multe locuri. Proprietarii cabanelor se tem să nu se întâmple o tragedie din această cauză.

ARTICOL COMPLET: MonitorulSV.ro

Noua Strada Republicii - Vatra Dornei - Iulie 2010



VatraDorneiLive.ro © Toate Drepturile Rezervate
We Vatra Dornei