Spectacol în aer la redeschiderea Aerodromului din Floreni

0
Trei luni de muncă şi multă pasiune au pus la bătaie câţiva inimoşi, iar rezultatul s-a văzut sâmbătă, când Aerodromul din Floreni, din apropiere de Vatra Dornei, a fost reintrodus pe hărţile de zbor ale României. Pentru a onora acest eveniment, nebuni frumoşi ai aerului din toate colţurile ţării şi-au dat întâlnire pe Dealul Floreni şi au contribuit la un spectacol aerian de calitate. Curioşii care au ţinut să fie prezenţi la Aerodromul din Floreni nu au avut ce regreta, piloţii, paraşutiştii şi ceilalţi practicanţi ai sporturilor aeriene oferind momente unice. Pentru o parte dintre spectatori ziua s-a terminat cum nu se poate mai atractiv, cu o plimbare în aer oferită de organizatori.

Foarfecul şi şampania au coborât din aer

Deschiderea oficială a avut loc în jurul prânzului, dar nu oricum, ci într-un mod tipic pentru manifestarea de la Floreni. Şampania destupată de gazde a venit din aer, adusă de un paraşutist, tot de acolo fiind adus şi foarfecul cu care primarul din Dorna Candrenilor a tăiat panglica inaugurală. Cel care a adus foarfecul şi şampania este un fost pilot de MiG-21, Eugen Botezatu, care după trecerea în rezervă s-a reprofilat pe aparate de zbor ultrauşoare şi paraşutism.

Administratorul Aerodromului Floreni a descoperit locaţia abia în noiembrie anul trecut

Culmea ironiei, omul care a contribuit decisiv la schimbarea feţei Aerodromului de la Floreni, Dan Cobuz, nici nu ştia de existenţa acestei locaţii până la sfârşitul anului trecut. Cel care a băgat banii în refacerea Aerodromului, Laszlo Kiss, un alt împătimit al zborurilor, a venit cu ideea, iar familia Cobuz a dat finalitate proiectului.

„Era o paragină când l-am văzut, dar existau premise să-l aducem la normal într-un timp destul de scurt. Marea problemă a fost că vara la munte oamenii sunt cu toţii la adunat fân şi nu am avut cu cine să lucrăm, aşa că am muncit în familie. Proiectul e o realizare pentru toţi cei care zboară cu aparate ultrauşoare, iar pentru mine personal este şi o revanşă faţă de sistemul militar care nu mi-a oferit nici o satisfacţie, iar în ultimii ani am asistat la distrugerea aviaţiei militare din România”, a spus Dan Cobuz. Pilot în rezervă după ce ani în şir a zburat pe elicoptere militare, administratorul Aerodromului Floreni a precizat că a primit deja semnale pozitive. „Am fost vizitaţi de străini posesori de aparate ultrauşoare care şi-au exprimat dorinţa de a vizita aceste zone. Noi îi aşteptăm la Aerostaţiunea Montană Floreni şi le asigurăm toate condiţiile, de la hangarul pentru avioane până la hotelul în care să rămână cazaţi dacă vremea nu este optimă pentru zbor”, a completat pilotul în rezervă Dan Cobuz.

Aerodromul Floreni, concesionat pe 49 de ani

Aflat în proprietatea Primăriei Dorna Candrenilor, Aerodromul de la Floreni este al doilea din judeţ, după cel de la Frătăuţi. Pista are o lungime de 550 de metri şi o lăţime de 35 de metri, iar pentru ca lucrările de reabilitare să poată avea loc, Primăria Dorna Candrenilor a concesionat terenul şi clădirile Aerodromului Floreni pentru o perioadă de 49 de ani.

CITESTE CONTINUAREA: MonitorulSV.ro

Niciun comentariu

Trimiteți un comentariu

VatraDorneiLive.ro © Toate Drepturile Rezervate
We Vatra Dornei