Incendiu de vegetație la Dorna Candrenilor

Miercuri, militarii Detasamentului de Pompieri Vatra Dornei au avut o misiune de localizare si lichidarea a unui incendiu care a afectat o suprafata cu resturi de exploatare forestiera, care se intindea pe un hectar, pe raza comunei Dorna Candrenilor. Cauza izbucnirii flacarilor a fost focul deschis folosit pentru igienizarea terenului.

Interventia pompierilor a fost extrem de grea, in conditiile in care nu existau surse de apa, iar terenul accidentat si greu accesibil a amplificat eforturile salvatorilor de a impiedica flacarile sa se exinda la fondul forestier. Deoarece proprietarul terenului incendiat, R.D.I. din comuna Dorna Candrenilor,



nu a obtinut permisul de lucru cu foc deschis si nu a luat masurile necesare pentru a impiedica propagarea focului, inspectorii de prevenire ai I.S.U. Suceava l-au sanctionat contraventional, cu amenda in valoare de 2.500 lei.

"Misiunea a amintit de incendiul de pe varful Barnarel, din anul 2013, cand au ars mai bine de 50 de hectare de resturi de exploatare forestiera, dar si padure tanara de regenerare si chiar arbori maturi. Interventia s-a intins pe parcursul a 10 zile si la stingerea ei au participat sute de pompieri, militari si lucratori silvici, in conditii greu de descris. Din fericire flacarile au fost oprite inainte sa afecteze Parcul National Calimani", a precizat Alin Galeata, purtator de cuvant ISU Suceava.

Potrivit pompierilor, de la inceputul anului si pana in prezent, s-au inregistrat 16 astfel de incendii, care au afectat o suprafata totala de aproximativ 20 de hectare de vegetatie uscata, dar si suprafete cu litiera si resturi de exploatare forestiera.






Lămuriri privind situația proiectelor Primăriei Vatra Dornei din ultimii ani

Acum aproximativ două săptămâni, a fost publicată pe site-ul și pe pagina de Facebook a Primăriei Vatra Dornei o imagine în care era prezentată situația proiectelor finalizate sau aflate în curs de derulare în perioada 2012 - 2016, adică exact perioada ultimului mandat al actualei administrații.

La momentul respectiv reprezentanții primăriei au făcut diverse demersuri pentru ca imaginea respectivă să ajungă să fie văzută de cât mai multe persoane, recurgând chiar și la publicitate plătită pe Facebook, după cum v-am prezentat într-un alt articol. Tot atunci am precizat că vom reveni cu anumite lămuriri legate de aceste proiecte și drept urmare acesta este și scopul acestui articol.




Dorindu-și încă un mandat, este lesne de înțeles că actuala conducere a primăriei încearcă prin diverse mijloace să-și justifice activitatea din ultimii patru ani și tocmai de aceea își arogă și toate meritele pentru proiectele prezentate.

Pentru că am fost curioși să vedem care este de fapt realitatea, am făcut câteva cercetări și am descoperit că situația nu este chiar așa cum a fost prezentată, multe dintre proiectele prezentate fiind de fapt inițiate de către predecesorii actualei conduceri a primăriei sau de către alte instituții publice, iar cei de acum doar au contribuit la finalizarea lor sau nu au contribuit deloc.

Astfel, vă prezentăm în continuare situația proiectelor Primăriei Vatra Dornei și pentru a fi cât mai credibili vă prezentăm și link-urile spre hotărârile de consiliu local prezentate pe site-ul primăriei, legate de fiecare proiect în parte.


- PROIECTE FINALIZATE -


PROIECT DE PROMOVARE A PRODUSULUI TURISTIC „ȚARA DORNELOR”

Inițiator proiect: Primar IOAN MORARU prin HCL nr.53/2010

Proiect finalizat în iulie 2013, finanţat în cadrul Programului Operaţional Regional 2007-2013 prin Fondul European de Dezvoltare Regională.

FINANȚARE NERAMBURSABILĂ: 921.188 LEI

COFINANȚARE BUGET LOCAL: 21.036 LEI

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

FINALIZAREA LUCRĂRILOR LA ŞCOALA GENERALĂ NR. 4

Inițiator proiect: Primar CONSTANTIN HUȚANU prin HCL nr.41/2008

Proiect finalizat prin finanţarea nerambursabilă acordată în cadrul Programului Naţional de Dezvoltare Locală.

FINANŢARE: CONSILIUL JUDEŢEAN SUCEAVA condus de Cătălin Nechifor: 800.000 LEI

FINANȚARE NERAMBURSABILĂ: 500.000 LEI

COFINANŢARE BUGET LOCAL: 350.000 LEI

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

CENTRUL NAŢIONAL DE INFORMARE ŞI PROMOVARE TURISTICĂ

Inițiator proiect: Primar ILIE BONCHEȘ prin HCL nr. 131/2014

Proiect finalizat în septembrie 2015, finanţat în cadrul Programului Operaţional Regional 2007-2013.

FINANȚARE NERAMBURSABILA: 629.498 LEI

COFINANŢARE BUGET LOCAL: 12.968 LEI

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

SISTEMUL DE MANAGEMENT INTEGRAT A DEŞEURILOR ÎN JUDEŢUL SUCEAVA

Inițiator proiect: CONSILIUL JUDEȚEAN SUCEAVA, iar inițiatorul participării municipiului Vatra Dornei în proiect a fost Primarul IOAN MORARU prin HCL nr. 111 / 2008 și HCL nr. 117 / 2010

Proiect finalizat în decembrie 2015, finanţat în cadrul Axei Prioritare II a Programului Operaţional Sectorial de Mediu.

FINANȚARE NERAMBURSABILĂ: 3.866.191 LEI

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

EXTINDEREA ŞI REABILITAREA INFRASTRUCTURII DE APĂ ŞI APĂ UZATĂ ÎN JUDEŢUL SUCEAVA

Autoritatea contractantă este ACET SA SUCEAVA, prin filiala Vatra Dornei, iar beneficiarul este Primăria Vatra Dornei. Includerea municipiului Vatra Dornei în proiect a fost hotărâtă de Primarul IOAN MORARU prin HCL nr. 110/2009

Rezumatul proiectului ACET îl puteți descărca de AICI

Proiect finalizat în decembrie 2015, finanţat în cadrul Axei Prioritare I a Programului Operaţional Sectorial de Mediu.

FINANȚARE NERAMBURSABILĂ: 55.957.527 LEI

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

MODERNIZAREA ŞI EXTINDEREA CENTRULUI DE PRIMIRE, ÎNGRIJIRE ŞI ASISTARE A PERSOANELOR VÂRSTNICE (CĂMINUL DE BĂTRÂNI)

Inițiator proiect: Primar CONSTANTIN HUȚANU prin HCL nr. 178/2007

Proiect finalizat în iulie 2015, finanţat prin Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice.

FINANȚARE NERAMBURSABILĂ: 1.533.033 LEI

COFINANŢARE BUGET LOCAL: 197.950 LEI

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


- PROIECTE ÎN DERULARE -


SERVICIUL DE EDUCARE ŞI ÎNGRIJIRE PENTRU COPIII DE 0-3 ANI (CREŞĂ)

Inițiator proiect: Primar ILIE BONCHEȘ prin HCL nr. 74 / 2014

Proiect început în 8 septembrie 2015. Durată de implementare de 15 luni.
Proiect finanţat prin fonduri norvegiene în baza Memorandumului de Înţelegere dintre Islanda, Principatul Liechtenstein, Regatul Norvegiei şi Guvernul României, privind implementarea mecanismului financiar SEE.

FINANȚARE NERAMBURSABILĂ: 928.700 LEI

COFINANŢARE BUGET LOCAL: 89.350 LEI

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

SERVICII COMUNITARE DE PREVENIRE A SEPARĂRII COPILULUI DE FAMILIE ŞI INSTRUIREA PERSONALULUI  AFERENT (CENTRUL DE ZI PT. COPII)

Inițiator proiect: Primar IOAN MORARU prin HCL nr. 145/2008

Proiect început în 30 octombrie 2013. Durată de implementare de 36 luni.
Proiect finanţat de Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Civile şi Persoanelor Vârstnice.

FINANȚARE NERAMBURSABILĂ: 362.388 LEI

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

CAPTAREA DE APĂ PENTRU TUNURILE DE ZĂPADĂ ALE PÂRTIEI DE SCHI „VEVERIȚA"

Inițiator proiect: Primar ILIE BONCHEȘ prin HCL nr. 173/2014 și HCL nr. 174/2014

Proiect început în 26 octombrie 2015. Durată de implementare de 6 luni.
Proiect finanţat în cadrul Programului Naţional de Dezvoltare Locală.

FINANȚARE NERAMBURSABILĂ: 888.020 LEI

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

REABILITAREA STRĂZILOR DIN MUNICIPIUL VATRA DORNEI

Inițiator proiect: Primar ILIE BONCHEȘ prin HCL nr. 223/2013 și HCL nr. 224/2013

Proiect început în 18 septembrie 2015. Durată de implementare de 36 luni.
Proiect finanţat în cadrul Programului Naţional de Dezvoltare Locală.

FINANȚARE NERAMBURSABILĂ: 7.190.431 LEI

COFINANŢARE BUGET LOCAL: 2.004.457 LEI

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

MODERNIZAREA DRUMULUI COMUNAL DC76 DINTRE GHEORGHIȚENI ȘI RUSCA (0+00 - 2+000)

Inițiator proiect: Primar ILIE BONCHEȘ prin HCL nr. 176/2014

Proiect aflat în faza de atribuire a contractului de execuţie a lucrărilor.Durată de implementare de 36 luni.
Proiect finanţat în cadrul Programului Naţional de Dezvoltare Locală.

FINANȚARE NERAMBURSABILĂ: 3.731.123 LEI

COFINANŢARE BUGET LOCAL: 68.690 LEI

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------




Cam acestea ar fi proiectele promovate de Primăria Vatra Dornei în ultima perioadă și considerăm că odată cu acest articol se face și informarea corectă a dornenilor în legătură cu acestea. Menționăm încă o dată că avem certitudinea corectitudinii informațiilor prezentate, pentru că, după cum ați văzut, am făcut trimiteri către hotărârile de consiliu local în urma cărora s-au aprobat aceste proiecte.

Așteptăm părerile dumneavoastră în legătură cu acest articol în secțiunea de comentarii sau pe Facebook.


Conferinţa Naţională Salvamont se organizează la Vatra Dornei

Vatra Dornei va fi gazda Conferinţei Naţionale Salvamont, eveniment care se va derula în perioada 25-27 aprilie. Ultima manifestare de acest gen s-a derulat la Vatra Dornei în 1985, astfel încât acţiunea de la finalul acestei luni poate fi considerată una de referinţă pentru salvamontiştii din această parte a ţării.

„Este o responsabilitate mare pentru noi să organizăm un astfel de eveniment, dar sunt convins că totul va fi ca la carte. Serviciile oferite de reprezentanţii Salvamont au salvat sute de vieţi, iar de multe ori fiecare secundă contează enorm. De aceea, trebuie să fim pregătiţi mereu şi să alegem cele mai bune soluţii, iar o întâlnire cum este cea de la finalul lunii aprilie nu poate fi decât extrem de utilă”, a explicat Petrică Ariciuc, şeful Salvamont Vatra Dornei.




Suceava este unul din cele 24 de judeţe din România în care există servicii Salvamont şi chiar dacă intervenţiile nu sunt foarte spectaculoase şi numeroase, acestea au fost mereu extrem de utile.

CITEȘTE ARTICOLUL COMPLET PE: MonitorulSV.ro





Primăriile sucevene pot depune proiecte de investiţii în infrastructura de turism

Primăriile sucevene pot depune proiecte de investiţii în infrastructura de turism în vederea finanţării prin Programul Operaţional Regional 2014-2020. Asta după ce Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice a lansat în data de 1 aprilie apelul de proiecte în calitate de Autoritate de Management al programului.

Cererile de finanţare pot fi depuse în perioada 1 iunie - 2 decembrie la sediul Agenţiei de Dezvoltare Nord-Est din Piatra Neamţ, suma totală pusă la bătaie fiind de 97,35 de milioane de euro. Valoarea minimă de finanţare a unui proiect este de 100.000 de euro, iar cea maximă de 5 milioane de euro.




Beneficiarii vor asigura din bugetele proprii o cofinanţare de 2%, Guvernul va contribui cu 13%, iar Uniunea Europeană va asigura diferenţa de 85%, bani nerambursabili din Fondul European de Dezvoltare Regională.

În cadrul acestei axe pot fi finanţate activităţi precum crearea sau reabilitarea aleilor pietonale, a pistelor pentru biciclişti sau a trotuarelor, crearea, reabilitarea, modernizarea sau amenajarea spaţiilor verzi, amenajarea obiectivelor turistice naturale de utilitate publică, precum şi crearea/ modernizarea infrastructurilor conexe de utilitate publică, construirea/modernizarea căilor de acces la principalele obiective turistice naturale, construirea sau modernizarea locurilor de recreere şi popas, dotare cu mobilier urban (bănci, coşuri de gunoi, toalete ecologice, suport parcare biciclete, împrejmuire), marcajul traseelor turistice, crearea de facilităţi pentru recreare/agrement, precum zone speciale pentru sport, locuri de joacă pentru copii, amfiteatre în aer liber sau scene, instalare Wi-Fi în spaţiile publice, construirea de piste pentru cicloturism, reabilitarea/modernizarea infrastructurii rutiere, dezvoltarea reţelelor de captare şi / sau transport a izvoarelor minerale şi saline cu potenţial terapeutic (ape minerale, lacuri şi nămoluri terapeutice, gaze terapeutice, factorii sanogeni de la nivelul grotelor şi salinelor), crearea/reabilitarea traseelor marcate pentru cură pe teren, a facilităţilor de utilizare a izvoarelor minerale sau dezvoltarea iluminatului public.

CITEȘTE MAI MULTE PE: MonitorulSV.ro





VIDEO - Cezar Ioja, cea mai bună alegere pentru Primăria Vatra Dornei ?

Cezar Ioja, candidatul PSD pentru funcția de primar al municipiului Vatra Dornei, a acordat un interviu postului de radio local, Orion FM, unde a făcut câteva declarații interesante în legătură cu unele subiecte care sunt de interes în această perioadă. Vă prezentăm în continuare câteva detalii despre temele de discuție.

De unde își găsește Cezar Ioja energia de a intra într-o nouă campanie electorală, a fost prima intrebare la care acesta a oferit un răspuns, precizând că are o gândire pozitivă, își ia energia din întâlnirile cu oamenii și îi place să stea de vorbă cu aceștia, să le conștientizeze problemele și să le găsească soluții.

Întrebat despre campania electorală de acum patru ani, Ioja consideră că a fost o campanie murdară, fiind acuzat de foarte multe lucruri neadevărate care până la urmă au făcut ca intenția de vot pentru acesta să scadă, chiar dacă era cotat cu prima șansă. Cu toate acestea a obținut un scor foarte bun, iar faptul că au fost prezentate dornenilor multe neadevăruri a fost demonstrat ulterior și în justiție.

În ultimii patru ani dornenii și-au pierdut încrederea în autoritățile locale și în capacitatea acestora de a rezolva problemele localității, conform spuselor lui Ioja, însă acesta este sigur că există încă soluții pentru revigorarea municipiului Vatra Dornei doar că trebuie aleși oamenii potriviți care să le aplice. Există o tendință îngrijorătoare a oamenilor de a-i băga pe toți candidații „în aceeași oală”, lucru care este total greșit, iar cu toate că unii susțin că Cezar Ioja nu a făcut nimic pentru oraș, acesta precizeză că nu a avut nici un fel de pârghie în acest sens și nu i se poate reproșa absolut nimic.



 Ultima funcție deținută de acesta în cadrul administrației locale a fost cea de consilier în perioada 2000 - 2004, de altfel ultimul mandat în care s-a mai făcut câte ceva pentru Vatra Dornei, după cum consideră candidatul PSD.

Un alt subiect atins în cadrul interviului a fost activitatea lui Ioja la conducerea ACET Vatra Dornei, acesta precizând că a reușit să implementeze cu succes proiectul de extindere a rețelei de apă potabilă și uzată și de modernizare a stației de epurare, admițând că totuși au mai existat și unele probleme care au fost reclamate constructorului. Cu toate că unii au interesul să se inducă populației că acest proiect a fost implementat de primărie, ACET-ul a fost de fapt autoritatea contractantă, iar pe o perioadă de 25 de ani de la începutul derulării proiectului rețeaua va fi administrată de către acesta, urmând ca abia apoi să fie cedat spre administrarea primăriei, a clarificat Cezar Ioja.

Actuala administrație locală a încercat în ultima perioadă să „scuze” lipsa de investiții din orașul nostru prin faptul că au fost nevoiți să plătească datoriile rămase din mandatul anterior (2008-2012), Vatra Dornei fiind atunci aproape în faliment. Cezar Ioja a demontat aceste „scuze”, precizând că de fapt datoriile au fost plătite de Guvernul României prin Consiliul Județean condus de Cătălin Nechifor, ca urmare a aplicării unei legi privind plata arieratelor autorităților locale. În acel moment, odată cu municipiul Vatra Dornei, au fost ajutate multe alte orașe din țară pentru a se împiedica intrarea acestora în faliment și oricine ar fi fost la conducerea primăriei ar fi beneficiat de acea lege, astfel concluzia pe care o putem trage, conform spuselor lui Ioja, este că meritul actualului executiv în stingerea datoriilor mult clamate ale Dornei, este egal cu zero. Facem aici o remarcă și anume că ar fi interesant de știut ce datorii a mai acumulat Dorna după ce Guvernul a lichidat acele arierate, pentru că în multe localități din țară, dupa ce guvernul le-a plătit datoriile restante, acestea au acumulat altele chiar și de două ori mai mari decât înainte. Detalii despre acest subiect găsiți AICI !

Despre lista consilierilor locali ai PSD, Ioja a menționat că în mare parte este stabilită și sunt vizate să se obțină aproximativ 10 locuri, conform sondajelor de opinie. Lista este formată, pe lângă consilieri cu experiență, și din oameni noi, tineri, și cu siguranță aceasta va fi pe placul dornenilor. În actualul mandat PSD-ul a avut doar 3 consilieri din 17, și a fost practic imposibil să poată influența în vreun fel diverse hotărâri de consiliu sau să susțină anumite proiecte, a punctat Ioja.




Cu toate că adversarii politici au făcut tot ce-au putut pentru ca Cezar Ioja să nu fie candidatul PSD din acest an la Primăria Vatra Dornei, conform spuselor acestuia, acesta va duce o campanie electorală corectă, fără atacuri la contracandidați, în care factorul predominant va fi prezentarea adevărului prin cât mai multe mijloace și în cât mai multe întâlniri cu dornenii. Ioja are și o rugăminte pentru aceștia, sugerându-le să lase deoparte prejudecățile și să-l judece strict pentru ceea ce a făcut și a demonstrat și nu după „bârfele” fără acoperire lansate de unii adversari politici.

Întrebat cum comentează candidatura socrului său, Nicușor Cojocaru, Ioja a precizat că a fost strict alegerea actualului viceprimar de a candida din partea unui alt partid în loc sa-l susțină pe dânsul, cum poate ar fi fost normal, și îi asigură pe dorneni că nu este nici un fel de înțelegere sau strategie politică între el și Cojocaru, cum au început, de altfel, să acuze adversarii politici. Dornenii sunt cei care până la urmă îl vor alege pe cel care vor considera ei că îi reprezintă cel mai bine, consideră Cezar Ioja.

O altă problemă adusă în discuție a fost cea a reabilitării termice a blocurilor de locuințe din municipiul Vatra Dornei, Ioja acuzând incompetența actualei administrații de a atrage fonduri europene în acest scop. Cu toate că și pe vechea linie de finanțare, existau fonduri pentru astfel de proiecte și multe localități au beneficiat de acestea, în Vatra Dornei nu s-a reabilitat nici măcar o scară de bloc, lucru considerat foarte grav de către candidatul PSD. Atragerea fondurilor europene în stagiunea 2014 - 2020, pentru diverse tipuri de proiecte, este foarte importantă și ar trebui să fie o prioritate pentru viitorul primar, pentru că dacă se continuă la fel ca până acum viitorul Dornei se anunță sumbru.

Spre finalul interviului, Cezar Ioja a concluzionat susținând că pentru dezvoltarea municipiului Vatra Dornei este nevoie de oameni noi, educați, care pot să facă diferența, iar persoanele „depășite” trebuie lăsate în urmă.

În acest articol v-am prezentat doar câteva idei preluate din interviul cu Cezar Ioja, iar cei care doresc să-l vizioneze integral, pot s-o facă urmărind varianta video de mai jos:





Vă recomandăm să completați și sondajul din această pagină, cu intenția de vot pentru Cezar Ioja, și să vă spuneți părerea în legătură cu acest articol în secțiunea de comentarii, de mai jos, sau pe Facebook. Mulțumim !


Cătălin Ursache s-a retras din cursa pentru Primăria Vatra Dornei - VIDEO

Catalin Ursache, anunțat candidat pentru Primăria Vatra Dornei din partea Partidului Mișcarea Populară, a hotărât să se retragă din cursa electorală. Anunțul oficial a fost făcut în cadrul unui interviu acordat postului local de televiziune, Orion TV.

Cătălin Ursache este președintele Asociației de Ecoturism „Țara Dornelor”, iar motivul renunțării la candidatură ar avea legătură cu acest lucru, Ursache precizând faptul că preferă să se ocupe în continuare de dezvoltarea activității asociației, fapt ce ar aduce un beneficiu mai mare comunității prin finalizarea proiectelor europene pe care aceasta le desfășoară în acest moment.




Vă prezentăm mai jos interviul integral, de unde puteți afla mai multe detalii despre acest subiect:

Punctul pe Orion
O nouă ediție a Punctului pe Orion îl are invitat pe inginerul Cătălin Ursache într-o discuție cu Mihai Cioată despre motivele retragerii din cursa electorală și proiectele de viitor.
Posted by Orion Media Vatra Dornei on 6 Aprilie 2016

SURSĂ ARTICOL: Orion TV





Wizz Air anunţă începerea zborurilor de pe Aeroportul Suceava

Compania aeriană low-cost Wizz Air a anunţat, miercuri, începerea zborurilor de pe aeroportul sucevean. Pentru început vor fi disponibile curse Suceava - Londra cu o frecvenţă de patru curse pe săptămână, operarea începând din data de 19 august, transmite MEDIAFAX.

Directorul de comunicare al Wizz Air, Doug Oliver, a declarat, într-o conferinţă de presă, că din luna august compania va opera curse spre aeroportul Luton din Londra cu patru frecvenţe pe săptămână.

El a spus că această companie a ajuns la 20 de milioane de pasageri şi operează cu avioane Airbus A320, dar urmează să opereze şi cu A321 din luna mai.

Directorul Aeroportului Suceava, Ioan Măriuţa, a declarat că aeroportul sucevean poate deservi orice aeronavă a companiei Wizz Air.

”Cu modestie vă spun că putem deservi aceste aeronave. Avem dotări pe măsură”, a spus Măriuţa.




El a adăugat că pe aeroport se pot procesa 200-250 de pasageri pe oră şi că autorităţile judeţene îşi îndreaptă atenţia acum spre dezvoltarea terminalului al doilea.

Preşedintele Consiliului Judeţean Suceava, Cătălin Nechifor, a spus la rândul său că discuţiile cu Wizz Air se poartă de un an, iar acum începe colaborarea cu acest operator aerian pe cursa Suceava-Londra.

”E un lucru mai puţin obişnuit ca o companie să deschidă o nouă rută cu patru zboruri pe săptămână”, a declarat Nechifor.

El a adăugat că îşi doreşte ca pasagerii care vor călători dinspre Londra spre Suceava să fie şi turişti care să viziteze zona.

Nechifor a mai spus că autorităţile judeţene au în vedere şi zboruri directe spre Barcelona în Spania, Torino, Milano sau Roma în Italia, dar şi Bruxelles în Belgia.

CITEȘTE MAI MULTE PE: ZF.ro






ANUNT : Vand apartament cu 3 camere

Detalii Anunț: Vand apartament cu 3 camere, decomandat, 68 m patrati, etaj 4, vis-a-vis de Penny.

Preț: 22.000 Euro

Telefon: 0753056374

E-mail: oanayoana05@yahoo.com






Vasile Șeicaru, Vasile Mardare și Victor Hoaja, la Vatra Dornei

În această lună, iubitorii muzicii folk îi pot vedea pe 14 aprilie, începând de la ora 18:00, în sala de spectacole a Casei de Cultură „Platon Pardău” din Vatra Dornei, pe îndrăgitul artist Vasile Șeicaru, fost membru al Cenaclului Flacăra, Vasile Mardare, unul din cei mai cunoscuți interpreți de muzică folk și Victor Hoaja, membru al grupului Armonia Group.

Bilete se pot achiziționa de la sediul Casei de Cultură, de luni până vineri, între orele 08:00-16:00. Prețul unui bilet este de 15 lei.





Wizz Air va avea „un anunţ important” pentru operaţiunile viitoare din Suceava

Cea mai mare companie aeriană low-cost din Europa Centrală şi de Est, Wizz Air, va organiza miercuri o conferinţă de presă pentru planurile proprii cu privire la operaţiunile de pe Aeroportul Internaţional „Ştefan cel Mare".

Conferinţa de presă va fi organizată miercuri, 6 aprilie, la ea urmând să participe directorul de comunicare al companiei Wizz Air, Doug Oliver, preşedintele Consiliului Judeţean Suceava, Cătălin Nechifor, precum şi directorul Aeroportului Internaţional „Ştefan cel Mare", Ioan Măriuţa.




În invitaţia pentru acest eveniment se precizează doar că Wizz Air „va face un anunţ important pentru operaţiunile din Suceava şi pentru piaţa de transport aerian din România", care în mod sigur va fi cu privire la viitoarele zboruri pe care această companie intenţionează să le opereze de pe aeroportul sucevean.

CITEȘTE MAI MULTE PE: MonitorulSV.ro





Tabără de aventură și creație pentru juniori organizată la Vatra Dornei

Euroski anunță organizarea, la Vatra Dornei, a unei tabere de aventură și creație pentru juniori. Vă redăm comunicatul făcut de organizatori:

SUMMER ADVENTURE CAMP este o tabara outdoor premium, organizata in conditii profesionale, destinata copiilor cu varste cuprinse intre 8 si 14 ani. Calitatea premium pe care o oferim garanteaza un sejur montan activ, individualizat copiilor, care presupune desfasurarea de activitati de agrement outdoor la cel mai inalt nivel, asigurarea unor conditii de cazare si masa excelente, respectiv utilizarea de echipamente specifice, certificate.




Perioada: 24 - 29 IULIE 2016 (Vatra Dornei)

TARIF: 980 RON.

Tariful include: Cazare in pensiune 3 stele cu pensiune completa (3 mese pe zi) / activitati tematice / echipamente conexe / tricou personalizat si certificat de participare Summer Adventure Camp.

Locuri disponibile: 26

Mai multe detalii despre eveniment puteți obține accesând pagina de facebook a Euroski sau site-ul de prezentare www.euroski.ro !





Incendiu de vegetaţie, la Dorna Arini

La sfîrşitul săptămînii trecute, pompierii militari dorneni au avut o misiune dificilă de stingere a unui incendiu pe raza comunei Dorna Arini. Nu mai puţin de trei hectare de vegetaţie uscată au fost mistuite de flăcări.

Pompierii au reuşit să stingă incendiul înainte ca focul să ajungă la două locuinţe din apropiere. Pentru a evita producerea incendiilor, pompierii reamintesc că focul nu trebuie aprins în apropierea locuinţelor, depozitelor sau pe cîmp, la limita pădurii. Iar dacă vîntul este puternic, arderea materialelor de orice natură este interzisă.




Purtătorul de cuvînt al ISU Suceava, Alin Găleată, a declarat: „Vă sfătuim să colectaţi vegetaţia uscată şi resturile vegetale în cantităţi care să vă permită să controlaţi arderea acestora şi să păstraţi la îndemână o rezervă de apă pentru a putea stinge focul dacă acesta tinde să se extindă”.




CITEȘTE MAI MULTE PE: RadioTOP.ro


Duminica aceasta s-a săvârșit Sfântul Maslu de obște la Parohia Șaru Dornei

A devenit deja o tradiție ca în fiecare an, pe parcursul Postului Paștelui, în parohiile bisericești din zona Dornei să se săvârșească Taina Sfantului Maslu de obște, în sobor de preoți. Astfel, în duminicile și sărbătorile din post, enoriașii sunt invitați să participe la aceste slujbe speciale, parohiile rotindu-se între ele în organizarea acestora.





Taina Sfântului Maslu este a șaptea Taină a Bisericii Ortodoxe și a fost instituită de însuși Mântuitorul când a trimis pe Sfinții Apostoli la propovăduire, zicându-le: ”Celor ce vor crede, aceste semne vor urma: în numele Meu, demoni vor izgoni, peste cei bolnavi își vor pune mâinile și se vor face sănătoși”. Astfel, Sfântul Maslu cu mai multi preoți, făcut cu credință și post pentru cei bolnavi și ungerea lor cu untdelemn sfințit formează cea mai puternică slujbă și rânduială de vindecare și alinare a bolilor sufletești și trupești.

În Duminica a treia din post, cea a Sfintei Cruci, a venit rândul Parohiei Șaru Dornei să organizeze sluba de Sf. Maslu. După cum v-am informat într-un articol anterior, cu această ocazie au fost aduse spre închinare de la Constanța, cu binecuvântarea IPS Teodosie, și Moaștele Sfântului Mare Tămăduitor Pantelimon, pelerinajul la acestea începând încă de vineri seara.

Ziua de Duminică a început cu oficierea Sfintei Liturghii oficiată de preoții slujitori ai Parohiei Șaru Dornei împreună cu diaconii Arhiepiscopiei Tomisului, însoțitori ai Sfintele Moaște, iar ulterior, în jurul orei 13, a început sâvârșirea Sf. Maslu în sobor de preoți veniți de la majoritatea parohiilor din zonă, pe lângă aceștia fiind prezent și Părintele Protopop, Aurel Goraș. Pentru că vremea a permis și pentru a se evita aglomerația, fiind multă lume prezentă, slujba s-a oficiat în aer liber, în curtea bisericii. După citirea rugăciunilor și a celor șapte evanghelii specifice acestei slujbe, celor prezenți le-a fost adresat și un cuvânt de învățătură de către Părintele Protopop Goraș și de către Părintele Emanuel Antone, slujitor la Parohia Șaru Dornei, iar apoi, credincioșii au fost miruiți cu untdelemn sfințit.

Totodată, toți cei prezenți au putut vedea și care este stadiul lucrării la pictura noii biserici care se construiește în comuna Șaru Dornei, aceasta fiind deschisă celor interesați.

Vă prezentăm câteva fotografii de la acest eveniment și mai facem precizarea că în duminica care urmează, a patra, este rândul Parohiei Neagra Șarului să găzduiască slujba de Sf. Maslu.










Primăria Vatra Dornei a început lucrările de reabilitare a unor străzi

Primăria Vatra Dornei a început, de săptămână trecută, lucrările de reabilitare a mai multor străzi din municipiu. Primarul din Vatra Dornei, Ilie Boncheş, a declarat că pentru început vor fi finalizate străzile Vasile Deac şi Dealu Negru, la care lucrările de reabilitare au început la finalul anului trecut, după care lucrările vor continua pe strada Petreni.

Ilie Boncheş a precizat că lucrările sunt realizate în cadrul unui proiect finanţat prin Programul Naţional de Dezvoltare Locală, în valoare de 7,2 milioane de lei, la care cofinanţarea din partea primăriei este de două milioane de lei. Boncheş a precizat că prin acest proiect vor fi reabilitate 15 străzi din municipiul Vatra Dornei, cu o lungime totală de 5,5 kilometri.




Primarul din Vatra Dornei a ţinut să mai precizeze că printr-un alt proiect finanţat de primărie cu suma de 1,56 milioane de lei vor fi efectuate lucrări de reabilitare şi modernizare a mai multor străzi din cartierul Mălinilor. Ilie Boncheş a arătat că deja au început lucrările pe str. Mălinilor, urmând să fie reabilitate şi străzile Libertății, Florilor și parțial Lumea Nouă.

„Îmi cer scuze, și pe această cale, locuitorilor din aceste zone, pentru disconfortul creat și sper să le finalizăm în condiții optime, în cel mai scurt timp”, a declarat primarul din Vatra Dornei.
CITEȘTE MAI MULTE PE: MonitorulSV.ro





Controverse legate de noul pod pietonal de la Bernath, inaugurat abia ieri - VIDEO

Într-o postare publicată ieri pe Facebook primarul municipiului Vatra Dornei, Ilie Boncheș, a anunțat cu mare vervă că a fost inaugurat, într-un final, podul pietonal de la Bernath. Vă redăm integral anunțul făcut de acesta: „Dragi dorneni din zonele Chilia și Bârnărel, vă anunț și pe această cale, și nu e păcăleală de 1 aprilie, că puntea pietonală Bernath este de astăzi funcțională !”. Considerând probabil că nu a avut prea multe ocazii de a se poza cu proiectele implementate în acest mandat, primarul Boncheș a adăugat, pe lângă anunțul inaugurării, și două fotografii în care acesta se arată mândru de noua sa realizare.




Inevitabil, la postarea primarului diverse persoane din Vatra Dornei, prieteni sau nu cu acesta, au adăugat like-uri dar și destul de multe comentarii. Unele dintre acestea au fost bine intenționate, despre altele poți ușor să crezi că tind să fie „lingușitoare” pentru actualul primar, dar au existat și unele care critică acest proiect. Sintetizându-le pe toate, am observat că există câteva trend-uri de discuție pe care vi le prezentăm în continuare:

- Unii consideră că acest nou pod pietonal este o mare investiție și că această realizare îl face pe actualul primar un mare gospodar și au credința că începând de acum vor veni și următoarele realizări.

- Alții consideră că ar fi fost mai bine dacă se făcea un proiect de pod mai complex, care să ofere eventual și acces auto, prin acest lucru fiind în beneficiul mai multor dorneni și nu numai ai celor de pe Chilia și Bârnărel, cum este acum.

- Există și acuze aduse primarului care, în calitate de președinte al Comisiei de Situații de Urgență, era dator să supervizeze acele detonări care s-au dovedit greșite și care au dus la distrugerea vechiului pod. Din câte se pare, detonările de înlăturare a zăpoarelor au fost făcute începând din amonte și nu din aval, așa cum ar fi fost normal. Astfel, consideră unii, nu ar mai fi fost nevoie de construcția unui nou pod și banii folosiți pentru cel nou ar fi putut fi direcționați spre alte proiecte.

- Au mai fost câteva persoane care i-au semnalat primarului și alte lucruri nerealizate, de exemplu rezolvarea problemei încălzirii în anumite zone sau reablitarea unor străzi.

Pe lângă toate aceste păreri postate pe pagina de Facebook a primarului, cu toate că multe dintre ele poate pot fi considerate subiective și deci nu prea sunt de luat în seamă, facem precizarea că proiectul acestui pod pietonal de la Bernath a fost unul foarte controversat încă de la începutul lucrărilor.

Astfel, tot pe Facebook, pe o pagină care prezintă aspectele plăcute sau mai puțin plăcute ale Dornei, au fost postate la un moment dat niște imagini cu situația lucrărilor de la pod și se semnalau încă de atunci mai multe probleme printre care amintim: clasa nepotrivită a betonului, calitatea slabă a balastului, armătura subdimensionată, etc. Vă prezentăm mai jos acea postare:

Constructia noii punti pietonele de la Bernath este un dezastru. Probleme sesizate:1. Betonul este facut la betoniera,...

Posted by Asa Da/Asa NU in Vatra Dornei on 15 Martie 2016

Tot despre acest pod pietonal a fost difuzat de curând și un reportaj la Bucovina TV care a prezentat lucruri foarte grave despre realizarea acestuia și din care se pot trage mai multe concluzii care probabil că reflectă cel mai bine realitatea din teren. Este posibil, de altfel, ca acest reportaj să fi urgentat inaugurarea noului pod, dat fiind că se apropie și campania electorală.




Vă invităm să-l vizionați în materialul video de mai jos, urmând ca abia apoi să trageți concluziile finale și, deasemenea, vă recomandăm să vă exprimați părerile în secțiunea de comentarii, de mai jos, sau pe Facebook. Mulțumim !






Dornenii sunt invitați la o campanie de ecologizare

Grupul Vatra Dornei Tineret (VDT), împreună cu Salvamont Vatra Dornei, vă invită vineri, 15 aprilie 2016, de la ora 9:00, în fosta Lunca Dornelor, la o campanie de ecologizare a zonei „Drumul Tătarilor”. Sunt așteptați toți dornenii cărora le pasă și care sunt dispuși să ofere o mână de ajutor, sloganul manifestării fiind „Natura nu e un loc de vizitat. E acasă ...

Este anunțată participarea sigură a Salvamontului Dornean, a membrilor grupului VDT, precum și a elevilor de la Liceul Teoretic „Ion Luca”, Liceul Tehnologic „Vasile Deac” și Școlile Generale I, II și IV.

Pentru mai multe detalii despre eveniment puteți accesa pagina de Facebook a acestuia, AICI !









Un fost mare biatlonist, născut la Vatra Dornei, s-a stins din viață

Inima a încetat să-i mai bată lui Mihai Rădulescu, unul dintre cei mai valoroși biatloniști ai României, multiplu campion național și balcanic.

Născut în 24 iulie 1962, la Vatra Dornei, Mihai Rădulescu a făcut liceul la Predeal, după care a concurat pentru ASA Brașov (clubul armatei).

Participant, cu lotul României, la mai multe ediții ale Campionatelor Mondiale și Jocurilor Olimpice, Mihai Rădulescu are în palmares, printre altele, un excelent loc 13 cu ștafeta țării noastre, din care au mai făcut parte Gheorghe Berdar, Imre Lestyan și Vladmir Todașcă, la J.O. de la Sarajevo - 1984.



De asemenea, a fost component de bază al echipei militare care a reprezentat România la Spartachiada Armatelor Prietene, eveniment găzduit de Predeal în 1987.

După retragerea din activitatea competițonală, Mihai Rădulescu a fost un apreciat antrenor.

Dumnezeu să-l odihnească în pace.

SURSA: Mytex.ro





Medicii de familie nu vor elibera rețete compensate și gratuite astăzi și luni

Medicii de familie protestează din nou, nemulțumiți de condițiile din contractul-cadru pe care l-a propus Casa Națională de Asigurări de Sănătate. Medicii susțin că vineri și luni nu vor elibera rețete compensate și gratuite.

Ei refuză să semneze cu casele județene de Asigurări de Sănătate niște acte adiționale la contractul-cadru. Motivul: ar trebui să semneze retroactiv, așa că preferă să aștepte câteva zile și să le semneze de săptămâna viitoare.

„In semn de protest, noi mâine (n.r. – astăzi) și luni nu vom lucra în contract cu Casa de Asigurări de Sănătate, adică nu vom elibera rețete compensate și bilete de trimitere, în schimb vom fi la serviciu, vom consulta pacienți, vom rezolva urgențe și așa mai departe. Pe toate canalele de radio s-a difuzat știrea că pacienții ar fi bine să-și cumpere ceva pastile până marți, când probabil vom reuși să semnăm aceste adiționale. Nu avem încotro până la urmă, să fie înțelegători, dar cei care sunt urgențe și care trebuie văzuți imediat pot să vină, deci la cabinete noi vom fi, vom face consultații, vom face de toate, dar fără să eliberăm în contract cu Casa de Asigurări niciun act.


Ideea este că vrem să ne facem auziți ca să fie modificate acele hotărâri abuzive din contractul-cadru care pe noi, în primul rând, o să ne ducă la faliment și în al doilea rând, ne denigrează demnitatea de medici, arată că nu se dă doi bani pe noi, nu contăm deloc, suntem pedepsiți pentru orice și se iau o grămadă de bani pentru niște vini minore. S-au făcut nenumărate abuzuri în acest sens până acum. Avem un sistem informatic care nu merge deloc și pentru care trebuie să stai nu știu cât ca să-ți valideze nu știu ce. Serviciile cu cardul sunt inacceptabile aproape, ne chinuim o grămadă de vreme, cardurile care vin la persoane acuma sunt invalide, trebuie să trimitem din nou la CAS, să le validăm cardurile care vin noi, este o bătaie de joc de meseria noastră. Suntem supuși la niște sarcini pe care n-ar trebui să le avem, legate de manevrarea acestui sistem informatic, care scârțâie grozav și pentru care abia acum se face licitația de mentenanță, de aceea merge așa de prost”, a declarat secretarul general al Colegiului Județean al Medicilor Suceava, doctorul Irina Badrajan.

„Deși nu avem contract adițional semnat, vom oferi consultații. Pacienții ne înțeleg. Stiu că este o situație temporară și acest lucru este și un semnal de alarmă pe care îl adresăm că legislația trebuie să fie coerentă și să lucrăm liniștiți. Deocamdată consultăm din inimă, gratuit. Oamenii nu sunt lăsați fără consultație. Este un semnal de alarmă că trebuie să existe normalitate și adevăr și legislația trebuie să protejeze și pacientul și medicul. Nu avem contract cu Casa, nu putem să oferim rețete compensate sau gratuite. Ne dorim să intrăm în normalitate și să nu mai fim puși să semnăm retroactiv. Prevederile contractului să fie modificate, să nu mai existe ambiguități. Aceste imputări le-a făcut Curtea de Conturi Casei Naționale, Casa le-a trimis medicilor de familie. Aceste lucruri nu sunt normale. Aceste probleme legislative nu s-au rezolvat încă. Nu mai putem lucra cu teroarea că vom fi puși în astfel de situații”, a declarat președintele Societății Naționale de Medicina Familiei (SNMF), Rodica Tănăsescu.

Medicii îi roagă pe pacienți să aibă răbdare și să revină la începutul săptămânii pentru rețetele gratuite sau compensate. În cazul unor urgențe, pacienții vor fi redirecționați către spitale.

Medicii și-au exprimat nemulțumirile încă de săptămâna trecută, când au pichetat Ministerul Sănătății.



Ei cer să li se mărească bugetul acordat asistenței primare și nu sunt de acord cu noile prevederi ale contractului-cadru.

CITEȘTE CONTINUAREA PE: ObiectivDeSuceava.ro





Soluţii de intrare în legalitate pentru groapa de gunoi de la Mestecăniş

Se limpezesc apele în cazul gropii de gunoi ecologice din vârful Pasului Mestecăniş. Specialiştii Consiliului Judeţean (CJ) Suceava au identificat o modalitate ca să intre în legalitate cu proiectul finanţat de Uniunea Europeană, iar ultimul cuvânt îl vor avea consilierii locali din Pojorâta.

Vicepreşedintele Consiliului Judeţean, Alexandru Rădulescu, a iniţiat un proiect de hotărâre prin care cere transferul terenului de sub depozit, din domeniul public al comunei Pojorâta în domeniul public al Consiliului Judeţean. Este vorba despre o suprafaţă de 9 hectare de teren. Propunerea va fi dezbătută în şedinţa de mâine a Consiliului Judeţean.



Iniţiatorul proiectul de hotărâre este, momentan, extrem de zgârcit în declaraţii. „Tot ce voi avea de spus cu privire la acest proiect, voi spune la şedinţă. Vă rog să mă înţelegeţi”, a declarat Rădulescu. În expunerea de motive a proiectului de hotărâre se arată că depozitul ecologic a fost construit în proporţie de peste 95% şi că proiectul este de importanţă judeţeană.

Chiar dacă proiectul va fi aprobat de Consiliul Judeţean, ultimul cuvânt în ceea ce priveşte transferul terenului îl va avea Consiliul Local Pojorâta. Contactat telefonic, primarul comunei Pojorâta, Bogdan Codreanu, a declarat că nu a primit niciun document de la CJ referitor la transferul terenului. „Cei 13 consilieri ai comunei Pojorâta vor dezbate propunerea şi vor lua o decizie”, a spus Codreanu.

Dacă situaţia terenului de sub depozitul ecologic de la Pojorâta nu se va clarifica, există riscul ca Uniunea Europeană să ceară înapoi banii alocaţi pentru construcţia obiectivului. Este vorba despre 7 milioane de euro.

S-a ajuns în această situaţie după ce mai mulţi localnici din Pojorâta au atacat în instanţă hotărârea Consiliului Local din 2010, prin care a fost transferat terenul se sub depozit, din administrarea comunei în cea a Consiliului Judeţean. Curtea de Apel Cluj le-a dat câştig de cauză nemulţumiţilor, pe motiv că primăria nu a consultat populaţia înainte de demararea investiţiei. Altfel spus, acum depozitul se află „în aer”.

Mult mediatizata groapă de gunoi despre care ecologiştii spun că a sluţit Bucovina este construită printr-un mare program cu finanţare europeană numit Sistemul de Management Integrat al Deşeurilor (SMID). Programul este gestionat de Consiliul Judeţean. Valoarea totală a SMID este de 51 de milioane de euro.


Prin SMID, sunt construite două depozite ecologice de gunoi, unul la Pojorâta şi celălalt la Moara, mai multe staţii de sortare şi depozitare temporară a deşeurilor. În plus au fost închise şi vechile gropi de gunoi din judeţ, care nu mai erau conforme. Construcţia SMID a început în 2009. Proiectul trebuia să fie gata la sfârşitul anului trecut, dar lucrările au fost întârziate.

CITEȘTE MAI MULT PE: ZiarulEvenimentul.ro





SIF Transilvania presează Dorna Turism pentru distribuţia de dividende

SIF Transilvania (SIF3), al doilea cel mai mare acţionar al societăţii Dorna Turism (simbol bursier DOIS), care operează două hoteluri de trei stele în Vatra Dornei, Călimani și Bradul, a cerut conducerii firmei completarea ordinii de zi a AGA din aprilie cu distribuţia de dividende în cuantum de 94% din profitul net raportat anul trecut.

Cel mai mare acţionar este Olimpia Vezeteu, cu o deţinere de 49,9% din capitalul companiei. Dorna Turism, ce operează peste 400 de locuri de cazare, a realizat un profit de 668 mii de lei anul trecut în creştere cu 45% faţă de 2014.

Principalii clienţi sunt Casa Naţionala de Pensii Publice, agenţiile de turism şi sindicatele.



Şi la compania hotelieră Turism Felix Băile Felix (TUFE) SIF Transilvania a cerut dividende mai mari în acest an. SIF-ul vrea să plătească dividende de 58 mil. lei către acţionarii săi, însă dispune de cash de 4 mil. lei.

CITEȘTE MAI MULT PE: ZF.ro






VatraDorneiLive.ro © Toate Drepturile Rezervate
We Vatra Dornei