ȚARA DORNELOR, certificată destinație ecoturistică pentru încă 3 ani

Ministerul Antreprenoriatului și Turismului a prelungit pentru o perioadă de 3 ani statutul de destinație ecoturistică zonei Țara Dornelor. Destinația acoperă zece unități administrativ teritoriale din județul Suceava, respectiv: Vatra Dornei, Poiana Stampei, Coșna, Dorna Candrenilor, Dorna Arini, Șaru Dornei, Panaci, Cârlibaba, Ciocănești, Iacobeni.

Tara Dornelor - Destinație Ecoturistică

„Bucovina rămâne una dintre cele mai ofertante destinațiile turistice. Felicit Asociația de Ecoturism Țara Dornelor pentru rezultatele obținute și pentru promovarea corectă și neobosită a regiunii. Certificarea ca destinație ecoturistică este doar un pas. Serviciile și valorificarea sustenabilă a resurselor sunt cele care confirmă an de an statutul pe care l-au dobândit”, a transmis Constantin-Daniel Cadariu, ministrul antreprenoriatului și turismului

„Le mulțumim tuturor partenerilor locali și reprezentanților celor 10 primării din Țara Dornelor pentru susținerea acestui demers, care accelerează procesul de atingere a obiectivelor de dezvoltare durabilă prin ecoturism pe care ni le-am asumat încă din anul 2019, când am obținut pentru prima dată recunoașterea oficială. Ministerul de resort are meritul de a fi dezvoltat și menținut acest mecanism de certificare, unicat pe piața europeană, care încurajează ecoturismul, cu accent pe ariile naturale protejate, afaceri locale sustenabile și existența unui plan de dezvoltare în care natura și cultura locală sunt elementele cheie. Prin stabilirea unui mod de lucru, strâns, cu autoritățile și factorii interesați, credem că vom reuși să fixăm ecoturismul pe agenda publică locală a următorilor ani și să avansăm cu atingerea obiectivelor asumate odată cu această reconfirmare.”  – a declarat Maricica Cazimirciuc, managerul destinației de ecoturism Țara Dornelor din partea Asociației de Ecoturism Țara Dornelor.

Conceptul de Destinație Ecoturistică a fost dezvoltat începând din anul 2012 de autoritatea publică centrală pentru turism, în parteneriat cu instituții și organizații reprezentative la nivel național (Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor, Institutul Național de Cercetare Dezvoltare în Turism și Asociația de Ecoturism din România), având la bază Strategia Națională de Ecoturism, Criteriile Globale pentru Turism Durabil (GSTC) și Standardul European de Ecoturism (EETLS).

La momentul respectiv (2012), România a fost prima țară din Europa care a lansat un astfel de sistem de recunoaștere a destinațiilor ecoturistice.
 

LOC DE MUNCĂ: Restaurantul ”Mestecăniș” angajează ospătar full-time 🍽️

Restaurantul Mestecăniș din Iacobeni angajează ospătar full time. Anunțul postat în mediul online poate fi studiat în continuare:


Ești o persoană cu simțul umorului și poți să-l faci chiar și pe cel mai morocănos oaspete să zâmbească? Dacă da, hai în echipa noastră!

Ce trebuie să știi despre noi:

Restaurant foarte bine recenzat de către clienți, cu o vizibilitate bună
Grila de salarizare peste medie
Posibilități foarte bune de "tips"
Decontare transport auto personal (domiciliu - serviciu - domiciliu)
Loc de muncă stabil
Program predictibil pe perioadă lungă
Respectarea dreptului la concediu de odihnă
Program de lucru de zi (FARĂ TURE DE NOAPTE)


📱 Relații la telefon 0731429439 / 0751818326
📬 C.V. uri transmise la contact@mestecanis.ro

Restaurant Mestecanis

SURSA: FACEBOOK
  

„Haita de Curățenie: Ofensiva contra deșeurilor de pe râul Haita” - Sâmbătă 13 Mai, Ora 10:00

În cadrul proiectului „Ofensiva Verde” finanțat de Comisia Europeană prin Corpul European de Solidaritate, grupul de inițiativă format din 5 tineri organizează evenimentul „Haita de Curățenie: Ofensiva contra deşeurilor de pe râul Haita”. Partenerii evenimentului sunt: Asociația Bradul, Muntele și Neagra, Școala Gimnazială Neagra Șarului, Păstrăvăria Neagra și Ocolul Silvic Vatra Dornei.

Haita de Curățenie

Astfel, în data de 13 mai 2023, începând cu ora 10:00, cei 5 tineri inițiatori, împreună cu cei 40 de elevi ai Școlii Gimnaziale Neagra Șarului selectați în proiectul „Ofensiva Verde” și voluntari/lucrători ai partenerilor, se vor aduna în satul Gura Haitii din comuna Șaru Dornei, județul Suceava, pentru a curăța malurile râului Haita de deșeuri. Evenimentul este deschis publicului și oricine dorește să se alăture acestui efort pentru protejarea mediului înconjurător este binevenit.

Scopul proiectului „Ofensiva verde” este de a crește gradul de conștientizare în rândul cetățenilor, în special a grupului țintă, reprezentat de cei 40 de tineri de gimnaziu, cu privire la importanța florei și faunei pentru comunitatea locală.

Organizatorii îi invită pe toți cei interesați să se alăture evenimentului „Haita de Curățenie: Ofensiva contra deşeurilor de pe râul Haita” cu scopul de a proteja proteja mediul înconjurător.

📢 Mai multe detalii pe pagina de Facebook a evenimentului: www.fb.me/e/2WvODQgz6

 

Bursa Generală a Locurilor de Muncă organizată de AJOFM inclusiv la Vatra Dornei

AJOFM Suceava organizează vineri, 12 mai 2023, la Iulius Mall Suceava, începând cu ora 10, Bursa Generală a Locurilor de Muncă.

Evenimentul se va desfășura simultan în mai multe locații din județ, astfel:

ORA 10:00 - Casa de Cultură din Vatra Dornei, Punctul de Lucru AJOFM din Fălticeni și la Centrul de Educație Incluzivă ”Sf. Andrei” din Gura Humorului.

ORA 09:00 - Casa Germană din Rădăuți

Bursa AJOFM Suceava

În spațiul bursei, alături de angajatorii interesați în recrutare de personal, vor fi reprezentate standuri de suport pentru persoanele cu diferite vulnerabilități de inserție pe piața muncii: tineri NEETs- viitori absolvenți ai promoției 2023 (în colaborare cu Institutul Bucovina), persoane cu dizabilități, etnici rromi, refugiați din Ucraina, stand pentru înscriere la cursuri de calificare gratuite pentru persoanele fără venituri, precum și standuri informative referitoare la: ocupare în străinătate prin rețeua EURES, mecanismul de subvenționare în economia socială, subvenții pentru angajatori prin ucenicia la locul de muncă, transparență și integritate în administrația publică - reprezentat de Direcția Generală Anticorupție - Serviciul Județean Suceava.

Înscrierile angajatorilor pentru participarea la bursă au început deja, oferta pentru bursă trecând de 100 de locuri vacante pe diferite niveluri de studii și calificări.

Înregistrarea participării angajatorilor la bursă se poate face până joi, 11.05.2023, ora 16, iar detaliile de înscriere sunt prezentate pe pagina oficială de Facebook, www.facebook.com/ajofmsuceava sau se pot obține la telefon 0230523279, 0786290204.

Dornean în stare gravă, ținut șapte ore la UPU Suceava până a fost internat. În spital s-a demarat o anchetă! (VIDEO)

Anchetă la Spitalul Județean din Suceava după ce un pacient aflat în stare gravă a așteptat mai bine de șapte ore la Unitatea de Primiri Urgențe până a fost internat. Un lucru greu de înțeles pentru că spitalul are unul dintre cele mai performanțe circuite de triaj al pacienților, din țară, implementat în urmă cu câțiva ani. Bărbatul de 66 de ani din Vatra Dornei fusese operat acolo în februarie.

La mijlocul lunii trecute, pacientul în vârstă de 66 de ani din Vatra Dornei a fost operat de apendicită la Spitalul județean de Urgență din Suceava. După intervenție a fost trimis acasă, dar câteva zile mai târziu a început să se simtă rău, spun rudele. Medicii de la spitalul din Vatra Dornei au considerat că e mai bine să fie dus la unitatea unde a fost operat. Acolo însă bărbatul a stat multe ore la urgență, până să fie internat.

”Era foarte aglomerat. Am stat de la ora 15 până la ora 23 și 45 de minute. I s-au acordat îngrijiri medicale, însă a fost ținut prea mult timp pe UPU și nu era necesar. E în desfășurare o anchetă”, spune nepoata pacientului.

Purtătorul de cuvânt SJU Suceava, dr. Dan Teodorovici, a declarat: ”A stat cam 7 ore în urgență cu toate că avea aviz de pe secție. Acum e o anchetă. Să vedem de ce s-a întâmplat asta, de ce s-au făcut investigații suplimentare. Aceste investigații nu se puteau face și pe secție? Ba da!”

 
 
VatraDorneiLive.ro © Toate Drepturile Rezervate
We Vatra Dornei