Telenovela drumului Panaci - Bilbor continuă cu un nou episod ... scurt istoric al acestei investiții ratate

În ultimele zile, dinspre Consiliul Județean Suceava, condus de Gheorghe Flutur, au început să se transmită noi anunțuri despre soarta drumului care ar face legătura cu județul Harghita și anume vestitul traseu prin comunele Panaci și Bilbor.

Acest drum a fost promis de mult timp locuitorilor din Bazinul Dornelor, culminând prin 2008 - 2009 când au început să prindă contur realizarea primilor 22 de km, ce au fost inaugurați la finalul lui 2010, lucrare care s-a dovedit în timp a fi de foarte proastă calitate, dar oricum nu s-au făcut mari cercetări și nimeni nu a fost tras la răspundere pentru acest lucru.

Permanent s-a tot promis finalizarea legăturii cu Harghita, mai ales în preajma campaniilor electorale, aruncându-se în spațiul public de fiecare dată cam aceleași lozinci, că se dă startul lucrărilor, că se va scurta drumul din Dorna spre București cu peste 100 km, că se va dezvolta turismul și alte activități economice, au fost organizate evenimente de promovare care mai de care mai fastuoase, dar cam atât.

Iată că au trecut 12 ani în care mai mult s-a vorbit decât s-a înfăptuit și acum observăm că în ședința de Consiliu Județean din 30 iunie 2020 este iarăși pe ordinea de zi un proiect care se referă la soarta acestui drum, după cum ne-a anunțat însuși Gheorghe Flutur, omul care a fost mai mereu artizanul celor mai pompoase promisiuni legate de acest drum ! (Vedeți AICI sau în josul articolului postarea cu anunțul)

 
De data asta oare chiar sunt șanse să se termine această adevărată ”telenovelă” sau, apropiindu-se din nou campania electorală, a venit vremea unui nou episod și încep din nou să se arunce pe piață veșnicile lozinci legate de realizarea acestui faimos drum !

Vă invităm să vizionați, mai jos, un fel de filmuleț documentar care își propune să arate un scurt istoric al declarațiilor legate de acest drum, istoric care îl are în rol principal pe domnul Gheorghe Flutur, politicianul care a fost cel mai mult la cârma județului și care ne-a promis mai mereu acest drum prin multiplele declarații pe care le-a făcut de-a lungul timpului și iată că nu are nici o problemă să ni-l promită în continuare ... oare să-l mai credem ?

❗️❗️❗️ TELENOVELA DRUMULUI PANACI-BILBOR CONTINUĂ ! Vă invităm să vizionați un scurt istoric al declarațiilor legate de...

Publicată de Vatra Dornei Live pe Duminică, 28 iunie 2020

Pe lângă filmuleț, am strâns mai multe materiale de presă apărute de-a lungul timpului și vă prezentăm în continuare o scurtă cronologie a evenimentelor, începând din 2008 și până acum. Aveți răbdare și parcurgeți cu atenție toate aceste articole pe lângă vizionarea filmulețului ... este incredibil și revoltător să vedem cum am fost amăgiți de-a lungul timpului:


„Acest drum este de o importanta strategica pentru o mare parte din locuitorii judetului Suceava, pentru ca reduce cu 110 kilometri distanta între Vatra Dornei si Bucuresti si va fi si iesirea din Bazinul Dornelor spre Autostrada Transilvania”, a spus Gheorghe Flutur. Acesta si-a exprimat speranta ca lucrarile vor începe în toamna acestui an si vor fi finalizate în primavara anului 2009.


Contractul de finanţare a proiectului de modernizare a drumului judeţean Vatra Dornei-Şaru Dornei-Panaci-Bilbor, prin Programul Operaţional Regional (POR), a fost semnat vineri la Suceava, în prezenţa secretarului de stat în Ministerul Dezvoltării Regionale, Răzvan Murgeanu şi a preşedintelui Agenţiei de Dezvoltare Regională Nord-Est (ADRNE), Constantin Apostol. „Astăzi (3 aprilie 2009) scurtăm distanţa Vatra Dornei - Bucureşti cu 110 km”, a subliniat Gheorghe Flutur.


Potrivit preşedintelui CJ Suceava, Gheorghe Flutur, execuţia drumului va fi finalizată în 12 luni şi cuprinde 47 de podeţe, 7,5 kilometri de şanţuri, trei kilometri de apărări de maluri, trei kilometri de amenajare albii şi torenţi. Totodată, şeful deliberativului judeţean a mai precizat că CJ Suceava va finanţa din fonduri proprii alţi 12 kilometri din acest drum, lucrările fiind deja începute, astfel încât la finalizarea proiectului finanţat din fonduri structurale întregul drum să fie modernizat.

Lucrările la un nou drum de legătură cu Ardealul sunt aproape de final. Preşedintele Consiliului Judeţean Suceava, Gheorghe Flutur, şi deputatul PD-L de Suceava Dumitru Pardău au inspectat, sâmbătă, stadiul noii rute auto Suceava-Harghita: drumul Panaci-Bilbor.
„Oamenii sunt bucuroşi că i-am scos din glod. Este o investiţie extrem de importantă pentru această zonă, deoarece drumul Vatra Dornei - Topliţa va face legătura cu autostrada Transilvania, pe aici se va putea merge atât spre Bucureşti, cât şi spre Budapesta. Această zonă are un potenţial uriaş, deja o nouă fabrică de apă minerală a apărut, este o zonă schiabilă, este interesantă şi pentru dezvoltatorii imobiliari. Sfătuiesc proprietarii de terenuri să nu se grăbească să-şi vândă pământurile pe nimic, deoarece preţurile vor creşte”, a spus Flutur.


Lucrările de modernizare a drumului judeţean Vatra Dornei-Panaci, în lungime de 22 de kilometri, au fost inaugurate ieri de preşedintele Consiliului Judeţean, Gheorghe Flutur, alături de care s-au aflat prefectul Sorin Arcadie Popescu, deputatul PDL Dumitru Pardău, reprezentanţi ai constructorilor, ai administraţiilor locale din zonă şi consilieri judeţeni democrat-liberali.
Următoarea mişcare va fi pregătită în prima şedinţă a Consiliului Judeţean, când se va aproba modernizarea drumului de la Panaci în continuare până la Bilbor, limita cu judeţul Harghita. Este vorba de 12 kilometri de drum judeţean, din care patru kilometri prin fond forestier, care vor fi modernizaţi prin programul guvernamental „10.000 de kilometri de drumuri judeţene şi locale”. „Este prioritate de grad zero” a precizat Gheorghe Flutur

“Nu degeaba am ales să avem o întrevedere între cele două conduceri pentru că pe 1 august s-a anunţat prima licitaţie câştigată din ţară iar acum putem discuta concret despre această arteră de circulaţie. Până acum judeţul Suceava era vecin cu Harghita doar pe hartă, învăţam la şcoală dar nu am avut niciodată un drum de legătură aşa cum ar trebui să existe, acum această normalitate se materializează”, a declarat Gheorghe Flutur.
Drumul mult aşteptat ar trebui să unească localitatea Vatra Dornei, judeţul Suceava cu Topliţa, judeţul Harghita pe o distanţa de peste 61 de km, 30 în judeţul nostru iar restul pe teritoriul vecinilor. La încheierea discuţiilor ambele conduceri şi-au exprimat speranţa că în cel mult un an de zile se va tăia panglica inaugurală a rutei Vatra Dornei – Topliţa. 

 
 

Inițiatorul protestului face următorul anunț: ”Toti prietenii din Bazinul Dornelor care citesc acest mesaj, daca va intereseaza starea jalnica a drumului ce duce spre Șaru Dornei, haideti sa ne intalnim luni (22 Mai) la 11:30 la intersectia cu Neagra Șarului sa aratam pasnic autoritatilor ca ne pasa de starea precara a infrastructurii. Vom circula incet dar regulamentar, poate, poate cineva o sa realizeze in ce conditii circulam noi zi de zi pe acest drum jalnic cu toate ca platim taxa de drum si nu primim nimic in schimb. Daca nu va pasa inseamna ca sunteti multumiti ca ajungeti din ce in ce mai des cu masinile la service !!!”

 

La începutul lunii decembrie a avut loc semnarea, la sediul ADR Centru, a contractului de finanțare pentru proiectul cu titlul „Modernizare drum județean DJ 174A – Bilbor – km 20+000 – 23+423 – DJ 174C – lim. jud. Suceava km 5+000 – 11+197, pe sectorul km 5+000 – 11+197”, care asigură  fondurile nerambursabile necesare pentru finalizarea lucrărilor de reabilitare și modernizare a unei rute importante dinspre Transilvania către Moldova.


În ședința Consiliului Județean Suceava din data de 30 iunie se va vota alocarea de fonduri în vederea elaborării documentației pentru scoaterea definitivă sau temporară din fondul forestier a terenurilor necesare modernizării drumurilor județene – în principal, este vorba despre un schimb de teren în vederea modernizării a 3,7 Km de drum județean pe tronsonul Panaci – Bilbor, rămas neasfaltat la granița cu județul Harghita.
 „Acest drum nu facilitează doar legătura dintre cele două județe vecine, Suceava și Harghita, dar asigură și o legătură între DN 17 și DN 15, scurtând distanța Vatra Dornei  – București cu 100 km. Devenind una dintre căile de comunicare între Bucovina și Ardeal, acest drum va contribui în scurt timp la intensificare activităților economice și a turismului în zonă”, a spus Gheorghe Flutur.

În ședința Consiliului Județean Suceava din data de 30 iunie se va vota alocarea de fonduri în vederea elaborării...

Publicată de PNL Suceava pe Joi, 25 iunie 2020

❗️❗️❗️ Iată cum după 12 ani ne întoarcem cam tot acolo de unde am plecat ... documentații, expertize, vorbe goale, promisiuni, mai puțin fapte, adică realizarea concretă a drumului și darea lui în folosință. Se cuvine așadar o întrebare, acum la finalul articolului, mai merită oare astfel de oameni încrederea noastră ? Pentru că vor veni acuș să ne ceară din nou votul, cu scuzele de rigoare pregătite. Analizați faptele și decideți !

Primarul Ilie Boncheș a considerat că este suficientă reducerea cu 30% a impozitului pe clădirile nerezidențiale, chiar dacă plafonul maxim era de 50%

În ședința de Consiliu Local al municipiului Vatra Dornei desfășurată joi, 25 iunie 2020, a existat un proiect pe ordinea de zi prin care se propunea acordarea unor facilități fiscale la plata impozitelor și taxelor locale.

Ilie Bonches

Mai exact, este vorba despre o reducerea a impozitului pentru clădirile nerezidenţiale, aflate în proprietatea persoanelor fizice sau juridice, folosite pentru activitatea economică proprie a acestora sau date în folosinţă printr-un contract de închiriere, comodat sau prin alt tip de contract pentru desfăşurarea unor activităţi economice către alte persoane fizice sau juridice, după caz, dacă în perioada pentru care s-a instituit starea de urgenţă, ca urmare a efectelor epidemiei coronavirusului SARS-CoV-2, proprietarii sau utilizatorii clădirilor au fost obligaţi, potrivit legii, să îşi întrerupă total activitatea economică sau deţin certificatul pentru situaţii de urgenţă emis de Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri prin care se certifică întreruperea parţială a activităţii economice. Proprietarii clădirilor au obligaţia ca, până la data de 15 septembrie 2020 inclusiv, să depună la organul fiscal local o cerere de acordare a reducerii,  însoţită de o declaraţie pe propria răspundere.

Primarul Ilie Boncheș a propus ca reducerea acordată să fie de 30%, asta în timp ce plafonul maxim până la care se putea urca era de 50%, conform OUG 69 / 2020 emisă de guvern. Chiar dacă în cadrul ședinței de consiliu s-a propus de către consilierii PSD un amendament prin care se dorea acordarea reducerii maxime de 50%, în contextul lipsei altor măsuri de ajutorare a celor afectați de pandemie, din păcate acesta nu a trecut, consilierii PNL majoritari votând împotrivă sau abținându-se.

Într-un final, având în vedere că amendamentul a picat, s-a votat în unanimitate acordarea reducerii de măcar 30%, conform dorinței inițiale a primarului Boncheș și a consilierilor PNL, precizând-se de către aceștia că derularea proiectelor aflate în curs sunt mai importante și că s-a acordat deja mai mult decât jumătate din procentul care era permis.

În proiectul adoptat de consiliu se mai precizează că în cazul în care persoanele fizice sau juridice care se încadrează pentru reducere au plătit impozitul anual pe clădiri datorat pentru anul 2020, integral/parţial, până la primul termen de plată, acestea pot solicita restituirea, în termenul de prescripţie a dreptului de a cere restituirea, în conformitate cu prevederile Legii nr. 207/2015, cu modificările şi completările ulterioare sau se pot compensa cu alte categorii de debite indicate de contribuabil sau cu debitele aferente anului urmator.

Vă prezentăm mai jos și momentul din ședința de consiliu în care s-a discutat acest proiect. Filmarea este preluată de la Monitorul de Dorna.


A emis și organizația PSD Vatra Dornei un comunicat pe tema ședinței de consiliu local. Îl puteți citi mai jos:

🇹🇩COMUNICAT DE PRESĂ PARTIDUL SOCIAL DEMOCRAT - VATRA DORNEI 25 iunie 2020 ✅COMUNICAT DE PRESĂ În data de 25 iunie...

Publicată de PSD Vatra Dornei pe Joi, 25 iunie 2020

Și pe pagina de facebook a primăriei au apărut detalii despre acest proiect:

ℹ️În contextul pandemiei generată de coronavirusul SARS-CoV-2, Consiliul Local a aprobat in ședința de astăzi, 25 Iunie,...

Publicată de Primaria Municipiului Vatra Dornei pe Joi, 25 iunie 2020

Că e bine cu reducerea de 30% sau că era mai bine aplicarea procentului maxim de 50%, asta doar dornenii vor ”cântări” și se vor pronunța.

Cu ce a rămas Vatra Dornei după vizita de ieri ? Cu încă o ”palmă” primită la nivel național, cam cu atât !

Vizita ”mult” așteptată a premierului Orban a trecut și ne întrebăm cu ce s-a ales Vatra Dornei după vizita de ieri ? Răspunsul e cam destul de ușor de intuit ... concret ne-am ales cu încă o ”palmă” primită la nivel național, ca urmare a declarațiilor deja celebre ale domnului primar și cu veșnica promisiune pe care o auzim de vreo 20 de ani, că VINE GAZUL ! Dă Doamne să vină dar până nu beneficiem concret de gaz metan, fiecare sau cât mai mulți dintre noi, e foarte greu să mai credem astfel de promisiuni, mai ales când vin din gura unor politicieni de genul domnului Flutur și acoliții, despre care știm prea bine câte au spus și câte au făcut pentru Dorna în ultimii 12 ani ... câteva exemple AICI !


Despre vizita la cazinou am tot spus că autoritățile locale / județene nu prea au nici un merit în acest proiect, Arhiepiscopia fiind inițiatoarea și beneficiara reabilitării clădirii ce va fi transformată în muzeu, dar ne-am obișnuit deja cu intenția unora de a se crea aparența că ”primarul face cazinoul”, de aici probabil și alegerea de a bifa și cu premierul o vizită acolo. Dă Doamne și aici să vedem cazinoul reabilitat cât mai repede !


Revenim la declarațiile deja celebre ale domnului primar care au fost preluate de o bună parte a televiziunilor și publicațiilor naționale. Dacă mai e cineva care nu știe, precizăm că domnia sa a încercat o ”glumiță” total nereușită prin care a anunțat că gazează virușii de COVID-19 pentru a scăpa Dorna și România de pandemie. Este un subiect mult prea sensibil încât să-ți permiți să faci prea multe glume pe tema asta, dar iată că domnul primar a făcut-o, spontan sau poate chiar pregătit, și a făcut-o prost de tot. Ba mai mult, a avut aseară o intervenție telefonică, la solicitarea Digi24, cu scopul de a încerca niște eventuale explicații pentru nefericita declarație, dar a continuat în aceeași direcție neinspirată. Vă prezentăm mai jos fragmentul ”buclucaș” din declarația de ieri și intervenția făcută prin telefon la Digi:

📣DE RÂSU'- PLÂNSU' CU UN PRIMAR LIBERAL! ⚠️CE SOLUŢIE-MINUNE A GĂSIT ÎMPOTRIVA CORONAVIRUSULUI! 📍DE FAŢĂ CU PREMIERUL...

Publicată de Income Magazine Romania pe Sâmbătă, 20 iunie 2020


După cum v-am spus încă de la început, Vatra Dornei a devenit iarăși celebră la nivel național prin ceva negativ și vă oferim, în acest sens, o selecție cu o parte din articolele care au apărut pe acest subiect ... cel puțin până în acest moment.
















Sursă fotografii: Guvernul României

Sperăm totuși să vină și momentul ăla în care ne vom afirma și prin lucruri pozitive !

Premierul Orban va ajunge mâine în Vatra Dornei, va vizita centrala termică dar și șantierul cazinoului

Zvonurile au fost reale și iată că premierul Ludovic Orban va fi prezent, sâmbătă, într-o vizită în județul Suceava fiind însoțit de ministrul Agriculturii, Adrian Oros, ministrul Transporturilor, Lucian Bode și ministrul Culturii, Bogdan Gheorghiu. Vă transmitem programul aproximativ al vizitei:

Ludovic Orban, Gheorghe Flutur, Angelica Fador Vatra Dornei
Sursă Foto: InquamPhotos.com

Ora 09.30​ - Participare la prezentarea terminalului II al Aeroportului ”Ștefan cel Mare” Suceava, șantier în lucru finanțat de Consiliul Județean Suceava, a Parcului Industrial Bucovina și a Clusterului Regional Inovativ de Bioeconomie Suceava - Botoșani

Ora 10.15​​ - Participare la prezentarea Bazei de autobuze electrice, program finanțat din fonduri europene - Municipiul Suceava, Str. Grigore Andrei

Ora 10.45​ - ​Participare la punerea în funcțiune a rețelei de gaze naturale în comuna Moara, județul Suceava unde premierul va susține o conferință de presă

Ora 11.30​ - ​Participare la prezentarea proiectului centurii Municipiului Suceava

Ora 12.30​ - ​Vizitarea centurii Municipiului Rădăuți - Declarații de presă

Ora 16.00​ - ​Vizită la centrala termică a orașului Vatra Dornei - Magistrala gaz Vatra Dornei - Declarații de presă

Ora 16.40 ​ - Vizitarea șantierului pentru reabilitarea și transformarea în muzeu a fostului cazinou Vatra Dornei, proiect finanțat din fonduri europene, implementat de Arhiepiscopia Sucevei și Rădăuților.

S-a descoperit așadar motivul agitației de zilele astea din oraș ... cosmetizări, peticiri, un pic de curățenie și tot ce se mai poate încropi pentru a se da impresia că suntem conduși de ”buni gospodari” ... parcă suntem pe vremuri când se petrecea o vizită a ”mărețului” conducător 😊. Dar, bineînțeles, după ce vizita trece, ne întoarcem la metehnele noastre.

Nu putem să nu observăm, că asemenea primarului Boncheș care făcea transmisiuni din cazinou luna trecută, iată că și premierul Orban împreună cu domnul Flutur și cu tot alaiul liberal, se vor ”lipi” musai și ei de proiectul de reabilitare a cazinoului ... este cam cel mai important proiect dornean și chiar dacă este implementat de Arhiepiscopie și distinșii domni nu prea au mari merite, iată că țin cu tot dinadinsul ca măcar să dea aparența că le au !

Se zvonește că Ludovic Orban va ajunge sâmbătă la Dorna să-i ”reabiliteze” pe domnii Boncheș și Flutur 😊

Umblă vorba prin târg că sâmbătă, 20.06.2020, va fi zi mare pentru liberali. Se pare că Ludovic Orban, premierul și șeful cel mare al PNL, va fi prezent în județul Suceava și inclusiv la Vatra Dornei.


Scopul vizitei pare destul de previzibil, dorindu-se probabil să i se dea din nou ”greutate” președintelui județean Gheorghe Flutur care are imaginea mai mult decât șifonată ca urmare a situației sensibile din ultima vreme și care nici nu prea mai are credibilitate în tot ceea ce spune, promite, visează, etc. . Se pare așadar că Partidul Național Liberal este foarte mulțumit de activitatea ”stăpânului” nostru de județ și își dă girul chiar de la cel mai înalt nivel inclusiv asupra modului în care a fost gestionată criza COVID-19 la nivelul județului. Să nu cumva să se uite, în agitația specifică, să fie sprijinită o lopată undeva de un gard pentru ca domnul Flutur să poată pune repede mâna pe ea pentru o fotografie ... poate mai plantează și un platan !

Și cum domnul Flutur își aduce aminte de Vatra Dornei doar în preajma campaniilor electorale, normal că premierul Orban va ajunge și la Vatra Dornei unde, fie vorba între noi, și ”tronul” domnului primar Boncheș a cam început să se clatine ! Oricum, este bine că premierul și liderul PNL va vizita Vatra Dornei pentru că va putea vedea ”mărețele” realizări ale administrației liberale care de 12 ani conduce cu vrednicie municipiul (era să scriem că-l ține subjugat, dar nu, fals) ! Abia așteptăm să vedem reacția de mândrie a premierului când va vedea cum au gestionat orașul subalternii săi ... n-are cum să fie altfel decât mulțumit, ce ar putea găsi în neregulă, suntem stațiune turistică de interes național până în ”măduva oaselor”, ba chiar și Perla Bucovinei ! 

Avem și câteva curiozități, normale de altfel ... oare domnul Orban ce mijloc de transport va alege ? Va veni pe autostradă ? A 7, 8, 9, 23 ? ... Va ateriza pe aeroportul de la Floreni ? Sau poate vine cu trenul express al stațiunii Bucovina ? Va intra oare și în centrul Dornei sau va parcurge doar tunelul de ocolire ?  Va vizita poate și spitalul nou ?  🚧✈🚅😊

Morala ... promisiunile și ”fantasmagoriile” cuplului fatidic Flutur - Boncheș nu prea mai țin la public și deci au nevoie de un ”colac de salvare”, de o voce mai puternică. Așadar, ne așteptăm să se facă promisiuni mai mari și mai multe, mai pompoase, mai extravagante, ceva ce nu s-a mai auzit și nu s-a mai văzut, poate se mai semnează niște studii, niște expertize, că doar de astea se tot fac de ani și ani ... totul cu speranța că dornenii și toți sucevenii se vor lăsa din nou amăgiți. Și se vor lăsa oare din nou amăgiți ? 

Transmitem, în final, și o recomandare pentru modul în care ar putea fi organizată vizita premierului în urbea noastră ... a se urmări, în acest sens, filmulețul de mai jos preluat via Recorder.ro ! Chiar dacă sunt diferențe între locații, există și unele asemănări din care se pot inspira organizatorii. Vizionare plăcută și Doamne ajută să vină premierul cu desaga plină și s-o descarce în ograda noastră !!! 😊


PS: Acest articol poate fi considerat și pamflet 😊

Wizz Air lansează din 13 iulie cursa regulată Suceava - Larnaca (Cipru)

Wizz Air a anunțat deschiderea bazei operaționale pe aeroportul din Larnaca, Cipru, iar odată cu această decizie compania lansează 10 rute noi către șase țări.

Printre noile rute anunțate joi de compania low-cost se află și Larnaca – Suceava, rută care va fi operată din 10 iulie cu o frecvență de două zboruri pe zi, luni și vineri.


Biletele pentru zborurile de pe această rută sunt disponbile pe siteul companiei aeriene. Prețul unui bilet începe de la 25 EUR / sens.

Larnaca este a șasea destinație către care Wizz Air zboară de pe aeroportul bucovinean, după Viena, Memmingen, Bologna, Bergamo, Roma Ciampino, Londra Luton.


Accident rutier grav la Panaci în această seară

Un grav accident s-a produs duminică seara la Panaci după ce un autovehicul a intrat într-un stâlp. Mai multe autospeciale de intervenție au fost detașate la fața locului. 

Potrivit ISU Suceava în accident au fost implicate șase persoane din care trei au rămas încarcerate.


Ulterior cele trei victime încarcerate au fost extrase, iar două dintre ele au fost stabilizate, fiind conștiente. Cea de-a treia, din nefericire, a fost declarata decedată.

Celelalte trei persoane implicate primesc și ele îngrijiri medicale. Toți sunt bărbați, de 28, 23, 18 (doi) și 17 ani. Victima decedată avea 46 ani.

Știre în curs de actualizare ...

Un grav accident rutier s-a produs în această seară. O autoutilitară în care se aflau șase bărbați s-a izbit înt-un...

Publicată de Monitorul de Suceava pe Duminică, 24 mai 2020


ÎPS Pimen, Arhiepiscopul Sucevei şi Rădăuţilor a încetat din viață

Arhiepiscopul Sucevei și Rădăuților, ÎPS Pimen, a încetat din viață, în noaptea de marți spre miercuri, la Institutul Național „Matei Balș” unde era internat, după ce fusese adus cu un elicopter SMURD în 20 aprilie, de la Suceava, au informat surse bisericești pentru STIRIPESURSE.RO. Trista veste apare deja pe mai multe site-uri locale și naționale.

În acest an, când ar fi împlinit 91 de ani, ÎPS Pimen a fost internat în stare gravă, infectat cu noul coronavirus, și a fost dus la INMB, în Capitală, unde a fost intubat, după ce a suferit complicații pulmonare. În ciuda tratamentului administrat de medici, printre care și doze de plasmă hiperimună de la donatori vindecați, arhiepiscopul Sucevei a trecut la Domnul.

IPS Pimen a murit

Ierarhul s-a născut în 25 august 1929, în localitatea Greabănu, jud. Buzău, la botez primind numele Vasile. 

A urmat cursurile medii ale Liceului din Râmnicu Sărat; între 1948 şi 1951 a studiat la Seminarul monahal de la mănăstirea Neamţ, ca frate de mănăstire, absolvind în 1951; la 10 martie 1951 a fost tuns în monahism, primind numele Pimen, iar la 29 iunie acelaşi an a fost hirotonit ierodiacon. 

În anul şcolar 1951-1952, a fost numit profesor pentru ciclul al II-lea în cadrul Şcolilor mănăstireşti de la Neamţ şi Secu, apoi, pedagog la Seminarul Teologic de la mănăstirea Neamţ (1952-1953); între 1953 şi 1957 a urmat Institutul Teologic Universitar din Bucureşti, unde a obţinut licenţa cu lucrarea: ”Personalitatea Fericitului Augustin oglindită în confesiunile sale.” 

A fost hirotonit ieromonah în anul 1957. În perioada 10 octombrie 1976 – 1 ianuarie 1977 a urmat cursurile de limba germană la Universitatea din Köln. Bun slujitor şi gospodar, a fost numit iconom şi apoi stareţ al mănăstirii Putna (1957-1961). 

Apoi, a împlinit diferite ascultări: preot duhovnic la mănăstirea Văratec (1961-1962), preot la mănăstirea Durău (1962-1964), muzeograf la mănăstirea Putna (1964-1974); între timp a fost hirotesit protosinghel (1966) şi arhimandrit (1975); între 1974 şi 1978 a fost stareţ la Mănăstirea Sfântul loan cel Nou de la Suceava. 

De la 1 februarie 1978 a slujit la Reprezentanţa Patriarhiei Române din Ierusalim. Între anii 1979 şi 1982 a fost exarh al mănăstirilor din Arhiepiscopia Iaşilor. La recomandarea Arhiepiscopului şi Mitropolitului Moldovei, Teoctist Arăpaşu, pe 10 ianuarie 1982 a fost ales episcop-vicar al Arhiepiscopiei Iaşilor, cu titlul de Suceveanul şi hirotonit la 24 iunie 1982. 

În urma reînfiinţării Arhiepiscopiei Sucevei, pe 24 ianuarie 1991, a fost ales Arhiepiscop al Sucevei şi Rădăuţilor şi instalat la Suceava pe 3 martie 1991. 

Pe lângă fructuoasa activitate misionar-pastorală şi administrativ gospodărească a publicat şi diverse studii, îndeosebi cu privire la iconografia bisericească, dar şi articole, cronici, recenzii în Mitropolia Moldovei şi Sucevei sau Candela (de la Suceava); a făcut parte din delegaţii care au reprezentat Biserica noastră în străinătate. 

În anii de arhipăstorire a Arhiepiscopiei Sucevei și Rădăuților, IPS Pimen a avut multiple realizări. Printre acestea se numără redeschiderea unor sfinte lăcașuri care au fost închise în perioada comunistă, cum ar fi Mănăstirea Voroneț și Mănăstirea Humorului, mănăstiri deschise la câteva zile după ce a ajuns arhipăstor al acestor ținuturi. Pe lângă aceste două mănăstiri a ctitorit, a fost alături de cei care au dorit să ctitorească biserici, mănăstiri și schituri. Dacă atunci când a venit IPS Pimen erau în jur de zece mănăstiri și schituri, astăzi sunt peste 35 de mănăstiri și schituri în această arhiepiscopie. 

Din anul 1991, când a fost numit Arhiepiscop al Sucevei și Rădăuților, IPS Pimen a întreprins și o bogată activitate culturală. Cu binecuvântarea IPS Sale au fost publicate numeroase cărți, broșuri și tipărituri, adresate în special credincioșilor de rând. Unele dintre acestea au fost scrise chiar de către IPS Arhiepiscop Pimen. Dintre cărțile tipărite în Arhiepiscopie amintim: "Din cărți adunate și la copii iarăși date", "Carte de învățătură și îndrumare ortodoxă", "Viața și activitatea Sf. Ierarh Leontie de la Rădăuți", "Necazurile în viața creștinului", "Acatistul și slujba Sf. Voievod Ștefan cel Mare", "Carte de religie", "Povățuiri pentru spovedanie", "Din pagini de altădată", "Adevăruri mântuitoare". În această carte, IPS Pimen urmărește explicarea unor învățături controversate, a unor texte controversate din Sf. Scriptură. 

Tot cu binecuvântarea IPS Pimen s-a tipărit "Tipicul Sf. Sava", apoi foarte multe monografii cu mănăstirile Putna, Moldovița, Sucevița, Voroneț, Dragomirna, Humor, Probota. Au fost tipărite cărți de rugăciune, care au fost date la copiii de clasa I, la începutul fiecărui an școlar. 

De asemenea, IPS Pimen a fost preocupat și de problemele sociale din Arhiepiscopia Sucevei și Rădăuților, încurajând înființarea a numeroase cămine și așezăminte speciale pentru cei nevoiași. Astfel, a fost construit Căminul de bătrâni "Sf. Ioan cel Nou de la Suceava", Căminul de bătrâni de la Bogdănești, de la Gros, de la Sihăstria Putnei și de la Mănăstirea "Sf. Dimitrie", de la Vatra Dornei. 

Arhiepiscopul Pimen al Sucevei și Rădăuților a fost distins cu Ordinul Național “Pentru Merit” în grad de Mare Cruce (2000) de către Președintele României, Emil Constantinescu. 

Dumnezeu să-l ierte și să-l odihnească !

CITEȘTE MAI MULTE AICI: MonitorulSV.ro  ,  StiriPeSurse.ro

STAREA DE ALERTĂ A FOST INSTAURATĂ ... Vezi noile măsuri care trebuie respectate !

Vă prezentăm măsurile de prevenire și control a infecțiilor COVID-19, care au intrat în vigoare odată cu instaurarea stării de alertă:


Stare de alerta Vatra Dornei - Suceava - Romania

  1. Începând cu data de 15.05.2020, în spațiile comerciale, mijloacele de transport în comun, la locul de muncă și în alte spații închise se instituie obligativitatea purtării măștii, astfel încât nasul și gura să fie acoperite.

  2. Instituțiile și autoritățile publice, precum și operatorii economici publici și privați, au obligația organizării activității, astfel încât munca să se desfășoare de la domiciliul angajaților, iar dacă activitatea desfășurată nu permite acest lucru, să ia măsuri pentru:

    1. asigurarea triajului epidemiologic constând în controlul temperaturii personalului propriu şi vizitatorilor, la punctele de control-acces în incinte;

    2. dezinfectarea obligatorie a mâinilor înaintea intrării în spațiile de lucru;

    3. respectarea regulilor privind desfășurarea activității în birourile cu spații comune (open space) și a regulilor privind funcționarea unităților de cazare în regim hotelier;

    4. decalarea programului de lucru, pentru entităţile cu un număr mai mare de 50 de salariați, astfel încât începerea, respectiv terminarea programului de lucru să se realizeze la intervale de minimum 1 oră, pe parcursul a minimum 3 ore, în tranșe de minim 20% din personal.

  3. Instituțiile publice și operatorii economici care desfășoară activități comerciale/de lucru cu publicul ce implică accesul persoanelor în interiorul clădirilor, iau măsuri pentru organizarea activității, astfel:

    1. accesul trebuie să fie organizat astfel încât să fie asigurată o suprafață minimă de 4 mp pentru fiecare client/persoană și o distanță minimă de 2 m între oricare două persoane apropiate;

    2. să nu permită accesul persoanelor a căror temperatură corporală, măsurată la intrarea în incintă, depășește 37,3 grade Celsius;

    3. să asigure dezinfectarea suprafețelor expuse și evitarea aglomerării de persoane, în special în zonele caselor de marcat/ghișeelor.

  4. Operatorii de transport persoane, publici și privați, își organizează activitatea astfel încât să fie respectate regulile specifice.

  5. (1) Pentru prevenirea răspândirii infecțiilor cu SARS-CoV-2, sunt interzise organizarea și desfășurarea de mitinguri, demonstrații, concerte sau orice alte întruniri în spații deschise, precum și de activități culturale, științifice, artistice, sportive, de divertisment, jocuri de noroc, activități de fitness, activități în piscine și de tratament balnear desfășurate în spații închise.

    1. Sunt exceptate de la prevederile alin. 1 următoarele activități:

      1. activitățile organizate de slujitorii cultelor religioase, cu participarea publicului, care se desfășoară doar în exteriorul lăcașurilor de cult, precum și practicile și ritualurile cu caracter privat în interiorul lăcașurilor de cult (cu participarea a maxim 16 persoane) se realizează cu respectarea măsurilor de prevenire și protecție stabilite. Slujbele religioase desfășurate în spații publice, în exteriorul lăcașurilor de cult, nu sunt considerate adunări publice;

      2. activitățile de îngrijire personală care se desfășoară în spațiile special destinate și cu respectarea măsurilor de prevenire și protecție;

      3. activitățile de pregătire a sportivilor de performanță în cantonamente, care se desfășoară cu respectarea măsurilor de prevenire și protecție;

      4. activitățile culturale desfășurate în spațiile special destinate, respectiv la nivelul muzeelor, bibliotecilor și a sălilor de expoziții care se desfășoară cu respectarea măsurilor de prevenire și protecție;

      5. activitățile recreativ-sportive în aer liber, precum ciclismul, drumețiile, alergarea, canotajul, alpinismul, vânătoarea, pescuitul și altele asemenea, care se desfășoară cu participarea a cel mult 3 persoane care nu locuiesc împreună.

  6. (1) Este suspendată temporar activitatea de servire şi consum al produselor în spațiile comune de servire a mesei din interiorul restaurantelor, hotelurilor, motelurilor, pensiunilor, cafenelelor sau altor localuri publice, cât și la terasele din exteriorul acestor locații.

    (2) Sunt exceptate de la prevederile alin. 1 activitățile de preparare a hranei, cât și de comercializare a produselor alimentare şi băuturilor alcoolice şi nealcoolice, care nu presupun rămânerea clienților în spațiile destinate acestui scop, precum cele de tip „drive-in“, „room-service“, livrare la client, ”take-away” etc.

  7. (1) Este suspendată temporar activitatea de comercializare cu amănuntul a produselor şi serviciilor în centrele comerciale cu suprafața construită mai mare de 15.000 mp, în care își desfășoară activitatea mai mulți operatori economici.

    1. Sunt exceptate de la prevederile alin. 1 următoarele activități:

      1. vânzarea produselor alimentare, veterinare, farmaceutice, a produselor și serviciilor de optică medicală şi a serviciilor de curățătorie;

      2. vânzarea produselor electronice și electrocasnice, doar dacă operatorii economici asigură livrarea acestora la domiciliul/sediul cumpărătorului;

      3. activitatea desfășurată de operatorii economici din cadrul centrelor comerciale care au accesul asigurat direct din exteriorul incintei și este întreruptă comunicarea cu restul complexului.

  8. Se instituie obligativitatea menținerii funcționării centrelor rezidențiale de îngrijire și asistență a persoanelor vârstnice, centrelor rezidențiale pentru copii și adulți, cu și fără dizabilități, precum și pentru alte categorii vulnerabile și impunerea unor condiții de izolare a personalului pe perioada prezenței la serviciu.

  9. (1) Se interzice intrarea pe teritoriul României, prin punctele de trecere a frontierei de stat, a cetățenilor străini şi apatrizilor.

    (2) Sunt exceptați de la prevederile alin. 1 următorii cetățeni străini:

    1. membri de familie ai cetățenilor români;

    2. membri de familie ai cetățenilor altor state membre ale U.E. sau ale Spațiului Economic European ori ai Confederației Elvețiene, cu rezidență în România;

    3. persoane care posedă o viză de lungă ședere, un permis de ședere sau un document echivalent permisului de ședere eliberat de autoritățile, ori un document echivalent acestora emis de autoritățile altor state, potrivit dreptului U.E.;

    4. persoane care se deplasează în interes profesional, dovedit prin viză, permis de ședere sau un alt document echivalent;

    5. personal diplomatic sau consular, personal al organizațiilor internaționale,

      personal militar sau personal care poate asigura ajutor umanitar;

    6. pasageri în tranzit, inclusiv cei repatriați ca urmare a acordării protecției

      consulare;

    7. pasageri care călătoresc din motive imperative;

    8. persoane care au nevoie de protecție internațională sau din alte motive

    umanitare.

  10. (1) Se prelungește măsura suspendării zborurilor efectuate de operatorii economici din aviație spre Austria, Belgia, Confederația Elvețiană, Franța, Germania, Iran, Italia, Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord, Regatul Țărilor de Jos, Spania, Statele Unite ale Americii, Turcia și Iran, și din aceste țări către România pentru toate aeroporturile din România, pentru o perioadă de 14 zile, începând cu data de 15.05.2020.

    (2) Sunt exceptate de la prevederile alin. 1 următoarele categorii de zboruri:

    • efectuate cu aeronave de stat;

    • de transport marfă şi/sau corespondență;

    • umanitare sau care asigură servicii medicale de urgență;

    • pentru căutare-salvare sau de intervenție în situații de urgență, la solicitarea unei autorități publice din România;

    • având drept scop transportul echipelor de intervenție tehnică, la solicitarea operatorilor economici stabiliți în România;

    • aterizărilor tehnice necomerciale;

    • de poziționare a aeronavelor, fără încărcătură comercială (ferry);

    • tehnice în scopul efectuării unor lucrări la aeronave;

    • efectuate de transportatori aerieni deținători de licență de operare în conformitate cu reglementările Uniunii Europene, prin curse neregulate (charter), pentru transportul lucrătorilor sezonieri sau pentru repatrierea unor cetățeni străini, din România către alte state, cu avizul Autorității Aeronautice Civile Române și al autorității competente din statul de destinație;

    • zborurilor efectuate de transportatori aerieni deținători de licență de operare în conformitate cu reglementările Uniunii Europene, prin curse neregulate (charter), din alte state către România pentru repatrierea cetățenilor români, cu avizul Autorității Aeronautice Civile Române, în baza acordului Ministerului Afacerilor Interne și al Ministerului Afacerilor Externe;

    • zborurilor efectuate de transportatori aerieni deținători de licență de operare în conformitate cu reglementările Uniunii Europene, prin curse neregulate (charter), pentru transportul lucrătorilor din sectorul transporturilor prevăzuți în Anexa nr. 3 la Comunicarea privind implementarea Culoarelor Verzi („Green Lanes”) în temeiul Orientărilor privind măsurile de gestionare a frontierelor în vederea protejării sănătății și a asigurării disponibilității mărfurilor și serviciilor esențiale – C(2020) 1897, din 23.03.2020, din România către alte state și din alte state către România, cu avizul Autorității Aeronautice Civile Române, al Ministerului Afacerilor Externe și al autorității competente din statul de destinație.

  11. (1) Se suspendă transportul rutier internațional de persoane prin servicii regulate, servicii regulate speciale și servicii ocazionale în trafic internațional, pentru toate cursele efectuate de către operatorii de transport spre Italia, Spania, Franța, Germania, Austria, Belgia, Confederația Elvețiană, Regatul Unit al Marii Britanii și al Irlandei de Nord, Regatul Țărilor de Jos și Turcia și din aceste țări către România, până în data de 01 iunie 2020.

    (2) Prevederile alin. (1) nu se aplică transportului rutier internațional de persoane prin servicii ocazionale, în cazul în care sunt îndeplinite următoarele condiții cumulative:

    1. sunt transportate numai persoanele care: au un contract de muncă valabil pe teritoriul statului de destinație, au drept de ședere valabil în statul de destinație sau se întorc în România din statul în care au lucrat sau au locuit;

    2. există acordul, aprobarea sau avizul statelor tranzitate și a statului de destinație privind desfășurarea cursei;

    3. operatorul de transport rutier informează Autoritatea Rutieră Română – A.R.R. din cadrul Ministerului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, cu cel puțin 24 de ore înainte de plecarea în cursă, cu privire la efectuarea cursei, precum și toate celelalte date și informații prevăzute de legislația specifică în vigoare; odată cu informarea respectivă, operatorul de transport prezintă acceptul tuturor statelor tranzitate precum și a statului de destinație pentru derularea transportului respectiv;

    4. operatorul de transport rutier care efectuează transportul, împreună cu agenția de recrutare și persoanele care urmează a fi transportate iau toate măsurile necesare pentru respectarea normelor și recomandărilor autorităților responsabile privind evitarea aglomerării persoanelor, măsurile de protecție și siguranță a pasagerilor și conducătorilor auto.

  12. Se reia activitatea cabinetelor de medicină dentară pentru cazurile care nu reprezintă urgență, cu respectarea măsurilor de prevenire și control a răspândirii infecțiilor;

  13. Se reia asigurarea asistenței medicale ambulatorii pentru cazurile care nu reprezintă urgență și care nu au potențial de agravare, cu condiția organizării activității astfel încât consultațiile să fie efectuate doar cu programare prealabilă și interzicerea staționării pacienților în zonele de așteptare, precum și activitățile de internare a pacienților care nu sunt urgențe medicale, la nivelul unităților sanitare non-COVID, cu menținerea interdicțiilor de acces a aparținătorilor, fiind obligatorie organizarea unui sistem de informare a acestora despre starea pacienților internați.

  14. (1) Se instituie, începând cu data de 15.05.2020, pentru toate persoanele care vin în România din străinătate, măsura carantinării/izolării la locuință împreună cu familia/aparținătorii cu care locuiesc împreună, iar pentru cele care nu au posibilitatea îndeplinirii condițiilor pentru măsura mai sus menționată sau solicită acest lucru pentru a nu își expune familia, se poate opta pentru măsura carantinei instituționalizate, în spații special destinate puse la dispoziție de autorități.

    1. Sunt exceptate de la prevederile alin. (1) următoarele categorii de persoane:

      1. conducătorii autovehiculelor de transport marfă cu capacitatea maximă autorizată mai mare de 2,4 tone;

      2. membri ai Parlamentului European, parlamentari și personal aparținând sistemului național de apărare ordine publică și siguranță națională;

      3. piloții de aeronave şi personalul navigant;

      4. mecanicii de locomotivă și personalul feroviar;

      5. personalul navigant care debarcă de la bordul navelor de navigație interioară, care arborează pavilion român, într-un port românesc, și care nu prezintă simptome asociate COVID-19, cu condiția asigurării de către angajatori a certificatului pentru lucrătorii din transportul internațional și a echipamentelor individuale de protecție împotriva COVID-19, pe timpul deplasării de la navă la locația unde poate fi contactat în perioada dintre voiajuri;

      6. lucrătorii transfrontalieri care, la intrarea în România din Ungaria, Bulgaria, Serbia, Ucraina și Moldova nu prezintă simptome asociate COVID-19;

      7. angajați ai operatorilor economici din România care efectuează lucrări, conform contractelor încheiate, în afara teritoriului României, la întoarcerea în țară dacă nu prezintă simptome asociate COVID-19 și dovedesc raporturile contractuale cu beneficiarul din afara teritoriului național;

      8. reprezentanții companiilor străine care au filiale/sucursale/reprezentanțe pe teritoriul național, dacă la intrarea pe teritoriul României nu prezintă simptome asociate COVID-19 și dovedesc raporturile contractuale cu entitățile economice de pe teritoriul național;

      9. persoanele care intră în România pentru prestarea unor activități de utilizare, instalare, punere în funcțiune, mentenanță, service a echipamentelor și tehnicii medicale, precum și a echipamentelor din domeniile științific, economic, apărare, ordine publică și securitate națională, dacă nu prezintă simptome asociate COVID-

        19 și dovedesc raporturile contractuale cu beneficiarul/beneficiarii de pe teritoriul României;

      10. membrii misiunilor diplomatice, oficiilor consulare și ai altor reprezentanțe diplomatice acreditate la București, posesori de pașapoarte diplomatice, personalul asimilat personalului diplomatic, precum și membrii Corpului Diplomatic și Consular al României și posesorii de pașapoarte diplomatice și de serviciu, dacă la intrarea în România nu prezintă simptomatologie asociată SARS-CoV-2;

      11. angajații sistemului național de apărare ordine publică și siguranță națională care se întorc în România din misiuni executate în afara țării, dacă la intrarea în România nu prezintă simptomatologie asociată SARS-CoV-2.

    2. Persoanele care nu respectă măsurile de carantină/izolare la domiciliu vor fi introduse în carantină instituționalizată pentru o perioadă de 14 zile și obligate să suporte contravaloarea cazării și hrănirii pe perioada carantinei instituționalizate.

    3. Persoanele aflate în carantină instituționalizată la data de 15.05.2020, rămân în carantină în spațiile respective până la încheierea perioadei de 14 zile.

  15. (1) Se instituie, prin ordin al comandantului acțiunii, măsura carantinării unor clădiri, zone, localități la solicitarea comitetelor județene pentru situații de urgență, pe baza analizelor realizate de către direcțiile de sănătate publică și avizate de către INSP.

    (2) Măsurile de carantinare instituite pe durata stării de urgență și care nu au fost revocate se mențin în condițiile alin. 1.

  16. Se menține închiderea temporară, totală sau parțială, a unor puncte de trecere a frontierei de stat, astfel:

  1. La frontiera româno-ungară:

    1. Turnu, județul Arad (cu excepția circulației lucrătorilor transfrontalieri);

    2. Salonta, județul Bihor - feroviar și rutier (cu excepția circulației lucrătorilor transfrontalieri pe cale rutieră);

    3. Săcuieni, județul Bihor (cu excepția circulației lucrătorilor transfrontalieri);

    4. Valea lui Mihai, județul Bihor - feroviar și rutier (cu excepția traficului feroviar de marfă);

    5. Carei, județul Satu Mare.

  2. La frontiera româno-bulgară:

    1. Negru Vodă, județul Constanța;

    2. Lipnița, județul Constanța;

    3. Dobromir, județul Constanța;

    4. Zimnicea, județul Teleorman;

    5. Turnu Măgurele, județul Teleorman;

    6. Bechet, județul Dolj (cu excepția traficului de marfă).

  3. La frontiera româno-ucraineană:

    1. Sighetu Marmației, județul Maramureș;

    2. Isaccea, județul Tulcea.

  4. La frontiera româno-moldoveană:

    1. Rădăuți-Prut, județul Botoșani;

    2. Oancea, județul Galați.

  5. La frontiera româno-sârbă:

    1. Porțile de Fier II, județul Mehedinți;

    2. Drobeta-Turnu Severin, județul Mehedinți (cu excepția traficului de marfă);

    3. Orșova, județul Mehedinți;

    4. Moldova Nouă, județul Caraș-Severin;

    5. Naidăș, județul Caraș-Severin;

    6. Vălcani, județul Timiș;

    7. Stamora-Moravița, județul Timiș - feroviar (cu excepția traficului de marfă);

    8. Lunga, județul Timiș;

    9. Foeni, județul Timiș;

    10. Jimbolia, județul Timiș - feroviar (cu excepția traficului de marfă).

  1. (1) Începând cu data de 15.05.2020, este permisă circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei, în interiorul localităților, cu respectarea măsurilor de prevenire a răspândirii infecției și evitarea formării grupurilor pietonale mai mari de 3 persoane care nu aparțin aceleiași familii.

    1. Cu aceeași dată se dispune redeschiderea parcurilor pentru public, cu excepția locurilor de joacă pentru copii și cu respectarea măsurilor generale de prevenire și protecție.

    2. Se instituie interdicția deplasării persoanelor în afara localității/zonei metropolitane cu următoarele excepții:

      1. deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;

      2. deplasarea în scop umanitar sau de voluntariat;

      3. deplasarea pentru realizarea de activități agricole;

      4. deplasarea pentru comercializarea de produse agroalimentare de către producătorii agricoli;

      5. deplasarea pentru îngrijirea sau administrarea unei proprietăți din altă

        localitate sau eliberarea de documente necesare pentru obținerea unor drepturi;

      6. deplasarea pentru participarea la programe sau proceduri în centrele de

        tratament;

      7. deplasarea din alte motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copiilor/membrilor de familie, îngrijirea unei rude/afin sau persoană aflată în întreținere, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități, decesul unui membru de familie;

      8. deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță;

      9. deplasarea pentru activități recreativ-sportive individuale desfășurate în aer liber (ciclism, drumeție, alergare, canotaj, alpinism, vânătoare, pescuit și altele) cu participarea a cel mult 3 persoane.

      10. deplasarea pentru participarea la evenimente familiale, cu un număr limitat de persoane și respectarea regulilor de distanțare socială;

      11. deplasarea pentru achiziția, service-ul, efectuarea ITP sau alte operațiuni de întreținere a vehiculelor, activități care nu pot fi efectuate în localitatea de domiciliu.

    3. La solicitarea instituțiilor abilitate cu exercitarea controlului respectării măsurilor stabilite pe timpul stării de alertă, situaţiile exceptate potrivit prevederilor alin (2) se justifică prin declarație pe propria răspundere.

  2. (1) Se menține măsura suspendării cursurilor din toate unitățile și instituțiile de învățământ până la finalul anului școlar/universitar.

    (2) Se permite desfășurarea, după data de 02.06.2020, a unor activități de pregătire, pe o perioadă de 2 săptămâni, pentru elevii claselor terminale (a 8-a, a 12- a și a 13-a), precum și pentru organizarea examenelor naționale în condițiile respectării măsurilor de prevenire.

  3. Se menține coordonarea operațională a serviciilor de ambulanță de către inspectoratele pentru situații de urgență și a Poliției Locale de către inspectoratele de poliție din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, precum și măsurile dispuse cu privire la personalul medico-sanitar din cabinetele medicale ale unităților/instituțiilor de învățământ referitoare la punerea la dispoziția direcțiilor de sănătate publică, cu excepția perioadei 02- 12.06.2020, precum și în perioada desfășurării examenelor naționale.

  4. În situația stabilirii stării de alertă potrivit legii, pe durata acesteia, Ministerul Apărării Naționale sprijină, la cerere, Ministerul Afacerilor Interne cu personal și mijloace pentru:

    1. asigurarea pazei şi protecției unor obiective a căror protecție este asigurată de către Jandarmeria Română;

    2. transportul de efective, materiale şi tehnică pentru îndeplinirea misiunilor specifice;

    3. triaj epidemiologic, asistență medicală.

  5. Se menține posibilitatea angajatorilor de a dispune măsura de izolare preventivă la locul de muncă sau în zone special dedicate în care nu au acces persoane din exterior, pentru personalul care ocupă funcții esențiale pentru asigurarea funcționării producției, transportului şi distribuției energiei electrice şi gazelor naturale, a activităților de întreținere şi mentenanţă a echipamentelor şi instalațiilor specifice, precum şi a celorlalte activități de aprovizionare, respectiv extracție, producție şi procesare a resurselor şi materiilor prime şi/sau semiprocesate energetice necesare funcționării corespunzătoare Sistemului energetic național, în concordanță cu prevederile planurilor proprii de continuitate a activităților de bază.





Situația repartizării cazurilor COVID-19 în județul Suceava ... lucrurile merg spre bine !

Prefectura Suceava a informat, printr-un comunicat de presă, că din cele 114 localități ale județului, 68 de localități nu înregistrează nici un caz COVID, în 32 de localități sunt înregistrate maximum 5 cazuri, iar în trei localități sunt sub 10 cazuri, trendul la nivelul județului fiind unul descrescător. Așadar, atâta timp cât nu se specifică exact pe fiecare localitate în parte, putem specula că în Vatra Dornei avem maxim 10 cazuri, în cel mai rău caz.

Coronavirus Vatra Dornei

Conform situației repartizării cazurilor COVID-19 confirmate până la data de 9 mai și a celor rămase în evoluție până la această dată, întocmită de către Direcția de Sănătate Publică Suceava, la nivelul județului Suceava se înregistrează 783 cazuri COVID-19 în evoluție, din care 91 de cazuri în 4 din cele 8 localități limitrofe municipiului Suceava aflate în carantină. În celelalte patru localități aflate în carantină nu este înregistrat nici un caz, iar 261 cazuri sunt în municipiul Suceava.

În data de 9 mai, la ora 8.00, în Spitalul Județean de Urgență „Sfântul Ioan cel Nou” Suceava erau internați 474 pacienți pozitivi COVID-19, cu 6 pacienți mai puțin decât în ziua precedentă, rata internărilor fiind descrescătoare, se arată în comunicat. La nivelul județului Suceava, la data prezentului comunicat, în autoizolare la domiciliu erau 794 persoane, în carantină instituționalizată 674 de persoane, 14.197 de persoane au încheiat autoizolarea și 2.134 de persoane au ieșit din carantina instituționalizată. Până la acest moment, în județul Suceava au fost efectuate 14.211 teste.


Șeful Salvamont Vatra Dornei a anunțat noile proiecte avute în vedere de grupul „Împreună ajutăm Vatra Dornei”

Șeful Salvamont Vatra Dornei, Petru Ariciuc, a anunțat prin telefon la Radio Top noile proiecte avute în vedere de grupul „Împreună ajutăm Vatra Dornei”. La ora actuală, din grup fac parte peste 50 de oameni, printre care salvamontiști, medici, asistenți, ingineri și topografi, inclusiv din Germania și Cehia. Domnul Ariciuc a afirmat că un prim proiect este legat de distribuirea medicamentelor la domiciliul persoanelor vulnerabile.


El a spus: „Medicii de familie ne vor transmite listele cu pacienții, iar printr-o farmacie sau două se vor lua medicamente angro, iar acestea vor fi duse de voluntari direct la casele celor ce le solicită. Aici este un lucru puțin mai laborios. Se lucrează pe o platformă, pe tot ceea ce înseamnă transmiterea datelor. Trebuie să fim în consens și cu modul de utilizare a cardurilor de sănătate, iar contactul să fie minim cu persoanele care primesc medicamentele”. Proiectul vizează arealul Țara Dornelor, care are în componență municipiul Vatra Dornei și comunele Crucea, Cârlibaba, Ciocănești, Iacobeni, Dorna Arini, Panaci, Șaru Dornei, Dorna Candrenilor, Coșna și Poiana Stampei.

Un alt proiect al grupului „Împreună ajutăm Vatra Dornei” se referă la promovarea producătorilor locali din zona agroalimentară. Conform domnului Ariciuc, aceștia vor avea la dispoziție o platformă on-line pentru a-și vinde produsele în timpul crizei. Totodată, produsele lor vor putea fi cumpărate și dintr-un market din Vatra Dornei.

Șeful Salvamont Suceava a mai spus că printr-un al treilea proiect se are în vedere promovarea artiștilor plastici locali atît profesioniști, cît și amatori. Lucrările lor vor fi reunite într-o expoziție on-line. Petru Ariciuc a menționat că pentru încurajarea expozanților va fi organizată și o tombolă cu premii.

Detalii despre implicarea societății civile dornene în criza COVID-19 puteți citi și AICI !

SURSA: SVnews.ro 

VatraDorneiLive.ro © Toate Drepturile Rezervate
We Vatra Dornei