DNA anunță că în urma perchezițiilor în dosarul permiselor ilegale de la Suceava au fost confiscate bunuri și bani în valoare de peste 1,4 milioane de euro

DNA anunță că în urma perchezițiilor în dosarul permiselor ilegale de la Suceava procurorii au confiscat bunuri și bani în valoare de peste 1,4 milioane de euro. Polițiști, funcționari publici, instructori auto și angajați ai Registrului Auto Român sunt suspectați de luare de mită și spălare de bani.


În urma finalizării perchezițiilor efectuate de către procurorii din cadrul DNA - Serviciul teritorial Suceava în cele trei dosare penale, au fost ridicate sume de bani și bunuri (vezi fotografii la sfârșitul comunicatului) în valoare de peste 1.400.000 euro, după cum urmează:

     - 1.225.000 euro;

     - 790.000 lei;

     - 12.000 dolari;

     - 1.500 lire sterline;

     - 37 ceasuri de lux;

     - 21 brățări;

     - 18 lanțuri și 4 pandantive de aur;

     - 8 autoturisme de lux.

În cele trei cauze menționate în comunicatul anterior, procurorii anticorupție desfășoară cercetări în legătura cu comiterea, de către mai mulți funcționari publici printre care și polițiști și alte persoane, a următoarelor infracțiuni: luare de mită, dare de mită, trafic de influență, cumpărare de influență, constituirea unui grup infracțional organizat, spălarea banilor.


Concret starea de fapt reținută de procurorii anticorupție este următoarea:

În perioada 2018 - 2020, la nivelul Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (S.P.C.R.P.C.I.V.) Suceava ar fi funcționat o grupare infracțională în care, alături de polițiști și funcționari, au fost cooptate mai multe persoane printre care instructori auto și angajați ai Registrului Auto Român (R.A.R.). Gruparea ar fi acționat în scopul obținerii de sume de bani, pe două paliere: în legătură cu susținerea și promovarea examenelor practice pentru obținerea permiselor de conducere și în legătură cu înmatricularea autoturismelor.

1. Modul de funcționare al acestui grup s-ar fi axat în primul rând pe coordonarea și planificarea activității de examinare practică a candidaților într-o asemenea manieră încât să asigure promovarea contra unor sume de bani cuprinse între 300 - 1500 euro la traseu, 3.000 - 6.000 euro la examinarea teoretică.

Concret, persoanele care nu aveau acces direct la examinatori, în cazul în care doreau să le fie facilitată promovarea probei practice pentru un anumit candidat, trimiteau în dimineața zilei de examinare sau anterior, numele persoanelor care urmează să susțină proba practică pentru permisul de conducere, însoțite de o copie/fotografie a cărții de identitate.

Ulterior, un angajat al serviciului permise - S.P.C.R.P.C.I.V. Suceava centraliza datele acestor persoane și, după imprimarea efectivă a tabelelor cu programarea, de către unul din șefii Serviciului, se deplasa în biroul agenților de poliție unde se desigilau plicurile în vederea identificării atât a persoanelor cu privire la care a primit datele, cât și cu privire la identitatea lucrătorului de poliție care îl va examina. După identificare, se lua legătura cu examinatorul căruia i-a fost repartizat candidatul. În cazul în care examinatorul se afla în aceeași încăpere, angajatul de la serviciul permise îi comunica în mod direct numele candidatului și îi făcea o scurtă prezentare a persoanei acestuia, oferindu-i detalii referitoare la filiera din partea căreia vine, unde locuiește acesta, dacă aptitudinile sale referitoare de conducerea autovehiculului sunt corespunzătoare, ș.a.. În cazul în care se afla în teren, examinatorul primea datele cu privire la candidat prin mijloace de comunicare cât mai conspirate, respectiv prin intermediul diferitelor aplicații telefonice.

Simpla menționare a numelui unui candidat presupunea automat faptul că acesta urma să remită o sumă de bani cu titlu de mită (care nu era standardizată, ci varia, în funcție de profilul candidatului).


2. În ceea ce privește cel de-al doilea palier infracțional, în legătură cu înmatricularea autoturismelor, membrii grupului urgentau/facilitau/asigurau fără programare, în schimbul unor sume de bani cuprinse între 200 - 1.000 euro, omologarea/verificarea R.A.R. precum și înmatricularea provizorie și definitivă a autoturismelor.

Practic, aceștia, în timp, și-au făcut chiar un “renume” în sensul că puteau facilita cu succes omologarea/verificarea R.A.R. precum și înmatricularea provizorie și definitivă a autoturismelor, cu complicitatea unor funcționari publici, contra unor sume de bani, cu atribuții în ceea ce privește aceste activități (ingineri RAR precum și agenți de poliție, respectiv, ofițeri de poliție cu atribuții de aprobare a documentelor din cadrul S.P.C.R.P.C.Î.V. Suceava).

Urmare a acestor demersuri, omologarea/verificarea tehnică, respectiv înmatricularea autoturismelor erau realizate rapid fără a mai fi nevoie de programare, iar în unele cazuri, chiar în condițiile în care documentele nu erau complete sau nu erau în regulă ori autoturismele prezentau defecțiuni tehnice majore.

Doi soți au fost răniți de un șofer beat ce a intrat cu mașina pe contrasens

Un șofer în vârstă de 51 de ani, beat, a provocat un accident la Vatra Dornei după ce a pătruns cu mașina pe contrasens și a lovit un autoturism care se deplasa regulamentar, în care se aflau un bărbat și o femeie, soț și soție, care au fost răniți ușor. Accidentul s-a petrecut miercuri, în jurul orei 8.30, pe strada Unirii din municipiul Vatra Dornei.


Conform anchetei poliției, Eduard C., în vârstă de 51 de ani, din municipiul Vatra Dornei, în timp ce conducea un autoturism VW, pe strada Unirii, a pătruns pe sensul opus de mers, unde a intrat în coliziune cu un Opel condus regulamentar de un bărbat în vârstă de 65 de ani, din orașul Broșteni. Bărbatul care se deplasa regulamentar și soția sa, pasager pe locul din dreapta, au ajuns la Spitalul municipal Vatra Dornei în urma accidentului.

În urma verificării cu etilotestul a rezultat că șoferul care a provocat accidentul avea o concentrație de 0,75 miligrame per litru alcool pur în aerul expirat. El a fost condus la Spitalul Vatra Dornei, unde i s-au recoltat probe biologice pentru stabilirea alcoolemiei în sânge, care va fi cifrată în jurul valorii de 1,5 la mie.


Polițiștii au deschis dosar penal privind infracțiunile de „vătămare corporală din culpă” și „conducere sub influența băuturilor alcoolice”.


Mirela Adomnicăi: ”PNL a înțeles să transforme alocațiile într-un joc politic, fiind „preocupat” de viitorul copiilor doar când este în opoziție”

Candidatul PSD Suceava de pe locul al doilea pe lista pentru Camera Deputaților, Mirela Adomnicăi, a declarat că PNL a transformat alocațiile copiilor într-un joc politic, liberalii fiind preocupați de acestea doar atunci când sunt în opoziție. Mirela Adomnicăi a spus că în privința alocațiilor, PNL a dat dovadă de ipocrizie și a aplicat „o dublă măsură”, precizând că deși la dezbaterea proiectului bugetului de stat pentru 2019 nu exista alocare bugetară pentru majorarea alocațiilor, conform amendamentului deputatului PNL Robert Sighiartău votat de Parlament, Guvernul PSD a găsit sursă de finanțare și prin OUG nr. 9 din 2019 a majorat alocațiile de la 84 la 150 de lei.


Ea a adăugat că pe 18 decembrie 2019, Parlamentul a votat o lege propusă de PSD, proaspăt trecut în opoziție, care stabilea dublarea alocației pentru copii de la 150 de lei la 300 de lei și de la 300 la 600 de lei pentru copiii de până la doi ani, însă liberalii nu au participat la vot.

La începutul anului 2020, Guvernul Orban dă o ordonanță de urgență prin care amână dublarea până în luna august 2020, explicând că nu sunt bani la buget. Actul a fost respins de Parlament în iunie. Guvernul vine cu o nouă ordonanță prin care propune mărirea în etape a alocației, pentru început cu 20%. De asemenea, în august și această ordonanță este respinsă de Parlament. Guvernul a cerut ajutorul Curții Constituționale, care a hotărât, cu unanimitate de voturi, că legea este constituțională”, a spus Mirela Adomnicăi. Ea a declarat că decizia aparținea președintelui României, care a ales să tragă de timp și a retrimis legea în Parlament, unde nu s-a putut vota din cauza absenței parlamentarilor PNL și USR.


PNL a înțeles să transforme alocațiile într-un joc politic, fiind „preocupat” de viitorul copiilor doar când este în opoziție și alții trebuie să găsească finanțarea acestora. PSD își asumă să asigure finanțarea și să dubleze alocațiile încă din prima zi de guvernare, cu o creștere suplimentară până în 2024”, a precizat candidatul PSD Suceava pentru Camera Deputaților. Mirela Adomnicăi a precizat că așa cum s-a întâmplat și în 2019, pentru a putea fi dublate sau măcar crescute alocațiile copiilor, „PNL trebuie trecut în opoziție”, considerând că doar în opoziție liberalii au fost mai eficienți în problema alocațiilor.

Un bărbat aflat în traversare a fost accidentat grav de o mașină de poliție

Un grav accident rutier, în care a fost implicată o mașină de poliție, s-a produs marți dimineață pe artera principală din municipiul Câmpulung Moldovenesc.

Un polițist de la Vatra Dornei, care se deplasa spre Suceava pentru a duce probe biologice de sânge la Serviciul Județean de Medicină Legală Suceava, probe recoltate în cadrul unor cercetări penale, a surprins și accidentat un localnic în vârstă de 46 de ani, care, rezultă din cercetări, s-a angajat în traversare prin loc nepermis și fără a se asigura suficient.


Pietonul a fost preluat de o ambulanță în stare gravă și transportat la Spitalul Județean Suceava, unde a fost operat de urgență, fiind conștient post-operator.

Contactat de Monitorul de Suceava, comisarul-șef Ionuț Epureanu a declarat că din primele verificări rezultă că agentul de poliție de la Vatra Dornei circula doar cu semnalele luminoase pornite, fiind în misiune. Oricum, polițiștii de la cercetare internă vor face o anchetă pentru a stabili dacă mașina de poliție trebuia sau nu să aibă pornite semnalele acustice și luminoase pentru cazuri de urgență.


Pe de altă parte, oricare ar fi situația, cauza principală a accidentului este traversarea neregulamentară.

Plouă cu studii de fezabilitate în zonă pentru traseul așa numitei Autostrăzi a Nordului

Pe segmentul Suceava - Vatra Dornei, studiul de fezabilitate va fi realizat de aceeaşi firmă care se ocupă de tronsonul montan al A8 şi de drumul Bacău - Paşcani. În primul caz, se aşteaptă prelungirea termenului de finalizare. În al doilea, a fost deja împins spre sfârşitul anului viitor.


Cele trei loturi scoase la licitaţie pe sectorul unei părţi din Autostrada Nordului - de fapt, drumul expres Suceava-Baia Mare, au fost atribuite firmelor are urmează să realizeze studiile de fezabilitate. Aceste studii vor determina parametrii, condiţiile şi costurile proiectării şi execuţiei arterei rutiere. La fel ca ultimul segment al drumului expres Ploieşti-Suceava, Paşcani-Suceava-Siret (atribuit în septembrie), al patrulea tronson din AN, Baia Mare-Satu Mare-Petea, a fost lăsat la urmă.

Astfel, Lotul 1, Baia Mare-Bistriţa, a fost adjudecat de asocierea condusă de Search Corporation, cu 15,2 milioane de lei, Lotul 2, Bistriţa-Vatra Dornei, a fost atribuită SC Explan SRL, contra 15,8 milioane, iar de Lotul 3, Vatra Dornei-Suceava, se va ocupa asocierea Best Consulting & Design SRL - Ingenieria Especializada Obra Civil E Industrial, pentru 14,5 milioane de lei fără TVA. Pentru fiecare dintre cele trei loturi ale Autostrăzii Nordului, durata contractului este de 18 luni.


Societatea spaniolă Ingenieria Especializada Obra Civil E Industrial se ocupă şi de reactualizarea documentaţiei similare de pe tronsonul montan al A8, pe care şi-a adjudecat-o în primăvara anului trecut contra 17,6 milioane de lei. Aici, lucrările se derulează cu dificultate: deşi studiul refăcut ar trebui să fie gata în ianuarie, contractul este realizat abia în proporţie de 60 la sută, conform raportărilor de la Ministerul Transporturilor. Aceeaşi societate se ocupă şi de elaborarea studiului de fezabilitate şi a proiectului tehnic pentru segmentul de 82 km ai drumului expres dintre Bacău şi Paşcani. Aici, lucrările au început în martie 2019, iar termenul de finalizare a fost prelungit cu 10 luni, din martie până la sfârşitul anului viitor.

Din păcate multe dintre proiectele de infrastructură desfășurate la nivel național au rămas doar la stadiul de studiu de fezabilitate deci putem spune că demararea acestor studii pentru mult promovata ”Autostradă a Nordului” nu înseamnă mare lucru dar măcar e un început ... când și dacă se va finaliza vom vedea.


VatraDorneiLive.ro © Toate Drepturile Rezervate
We Vatra Dornei