Proiect pentru varianta ocolitoare a municipiului Vatra Dornei

0
La Sala de şedinţe a Primăriei municipiului Vatra Dornei a avut loc joi, 5 ianuarie, o dezbatere publică referitoare la impactul asupra mediului pentru proiectul „Varianta ocolitoare Vatra Dornei”.

La dezbatere au participat domnul Constantin Burciu şi doamna Mariana Burlacu de la Agenţia pentru Protecţia Mediului Suceava, reprezentanţi ai Expert Proiect 2002 (proiectantul general), reprezentanţi ai House Construct Invest Environment (elaborator al proiectului), ai Instituţiei Prefectului, ISU Bucovina, ca şi ai administraţiei locale dornene. Totodată, au fost prezenţi cetăţeni din Argestru care locuiesc în zona de desfăşurare a proiectului.

În deschidere, domnul Cristian Chirea, de la HCI Environment, a prezentat raportul privind impactul asupra mediului pentru proiect, după care au luat cuvântul cei prezenţi.

Primarul municipiului, Ioan Moraru, a subliniat faptul că au existat mai multe variante ale variantei ocolitoare, fiind aleasă cea care afectează cele mai puţine proprietăţi, ultima variantă fiind supusă spre aprobare şi Consiliului Local.

Varianta de ocolire a municipiului Vatra Dornei se distinge de centura municipiului Vatra Dornei care se adresează traficului local; această variantă se desprinde din DN17 în partea de vest a municipiului cu ajutorul unui sens giratoriu după care urmăreşte traseul drumului comunal DC85, traversează pârâul Runcu şi în dreptul pârâului Popeni intră pe valea acestuia după care va străbate muntele Runcu printr-un tunel care va ieşi la lumină în nordul municipiului Vatra Dornei, în localitatea Argestru, apoi va traversa râul Bistriţa, CF 511 Suceava-Ilva Mică şi drumul naţional DN17 şi va reveni în drumul naţional DN17 printr-un nod rutier, realizându-se legătura cu varianta ocolitoare vest ce asigură legătura cu DN17B.

Prin acest proiect se urmăreşte reducerea numărului de maşini care tranzitează Vatra Dornei şi totodată fluidizarea circulaţiei în centru, scurtarea perioadei de traversare a oraşului şi reducerea zgomotului.

Lungimea traseului va fi de 3814 m, fiind ocupaţi 92 000 metri pătraţi de teren, pentru lucrări fiind necesară defrişarea unei suprafeţe de 14 000 mp de pădure şi scoaterea din circuitul agricol a 424 000 mp de teren.

Deşeurile din construcţii vor fi folosite pentru umpluturi şi depozitate în perimetrul minier Nipomiceni şi alte depozite din Bazinul Dornelor.

Proiectul, în valoare de aproximativ 140 de milioane de euro, va fi finanţat din fonduri europene şi de la bugetul de stat, urmând a se realiza pe o perioadă de 39 de luni.

Cetăţenii din zona Argestru au solicitat şi au primit lămuriri referitoare la traseul exact al proiectului. După dezbatere, cetăţenii şi reprezentanţii proiectantului şi ai APM Suceava s-au deplasat la Argestru pentru a analiza situaţia din teren.


Următoarea fază a proiectului o reprezintă emiterea acordului de mediu.

„Acest proiect este binevenit atât pentru dorneni, cât şi pentru cei care tranzitează oraşul şi sperăm să se implementeze cât de curând”, a spus primarul Ioan Moraru.



SURSA: CraiNou.ro

Niciun comentariu

Trimiteți un comentariu

VatraDorneiLive.ro © Toate Drepturile Rezervate
We Vatra Dornei