19 mai 2017

Protest care să atragă atenția asupra stării dezastruoase a drumului spre Șaru Dornei - Panaci

După protestul organizat la Crucea acum câteva săptămâni, menit să atragă atenția asupra stării dezastruoase a drumului spre Valea Bistriței, iată că în mediul online a apărut o nouă invitație de mobilizare într-un protest pașnic, de această dată pentru drumul Vatra Dornei - Șaru Dornei - Panaci. Sătui să își strice mașinile în ”craterele” formate în beton, iată că locuitorilor din aceste zone nu le-a rămas decât calea protestului prin care speră să tragă un semnal de alarmă celor responsabili de întreținerea și reparația acestor drumuri.




Astfel, inițiatorul protestului face următorul anunț: ”Toti prietenii din Bazinul Dornelor care citesc acest mesaj, daca va intereseaza starea jalnica a drumului ce duce spre Șaru Dornei, haideti sa ne intalnim luni (22 Mai) la 11:30 la intersectia cu Neagra Șarului sa aratam pasnic autoritatilor ca ne pasa de starea precara a infrastructurii. Vom circula incet dar regulamentar, poate, poate cineva o sa realizeze in ce conditii circulam noi zi de zi pe acest drum jalnic cu toate ca platim taxa de drum si nu primim nimic in schimb. Daca nu va pasa inseamna ca sunteti multumiti ca ajungeti din ce in ce mai des cu masinile la service !!!

Interesant este că acest drum, DJ 174, a ridicat probleme la scurt timp după ce a fost inaugurat, pentru că încă după prima iarnă au apărut porțiuni în care betonul s-a deteriorat ridicând multora semne de întrebare asupra respectării rețetarului și a normelor de calitate, însă ca în purul spirit românesc cei responsabili de acest proiect s-au făcut că nu văd aceste lucruri și nu a fost tras nimeni la rost de-a lungul timpului. Cât drumul a fost în garanție s-au făcut unele cârpeli pe cheltuiala firmelor de construcție, un consorţiu format din firmele Conbucovina, Eurostrade şi Cominco, iar ulterior, situația a ajuns tot mai dezastruoasă.

Modernizarea DJ 174 a durat timp de doi ani, din 2009 până în 2011, şi trebuia să fie o parte a unui proiect mai mare, prin care Bucovina urma să fie legată cu Ardealul, prin Bilbor. Autorităţile sucevene au reuşit să acceseze un proiect din bani europeni prin care s-au betonat 22 de km de drum, costurile totale fiind de 38.720.000 de lei.

Proiectul a fost anunțat cu mare pompă la momentul respectiv (Vezi Aici) de către fostul deputat Dumitru Pardău și de către actualul președinte CJ Suceava, Gheorghe Flutur care declara atunci mândru: „Oamenii sunt bucuroşi că i-am scos din glod. Este o investiţie extrem de importantă pentru această zonă, deoarece drumul Vatra Dornei - Topliţa va face legătura cu autostrada Transilvania, pe aici se va putea merge atât spre Bucureşti, cât şi spre Budapesta. Această zonă are un potenţial uriaş, deja o nouă fabrică de apă minerală a apărut, este o zonă schiabilă, este interesantă şi pentru dezvoltatorii imobiliari. Sfătuiesc proprietarii de terenuri să nu se grăbească să-şi vândă pământurile pe nimic, deoarece preţurile vor creşte”. Din păcate dinspre Harghita nu a existat aceeaşi disponibilitate, astfel încât marele proiect de scurtare a drumului dintre Bucovina şi Ardeal s-a terminat la Panaci, și tinde încetul cu încetul, dacă nu se vor lua măsuri, să-i aducă din nou ”în glod” pe locuitorii din zonă.

De-a lungul timpului, mai multe publicații au scris articole despre starea acestui drum, unul dintre ele fiind și cel din Monitorul de Suceava, din 2014, pe care îl puteți citi AICI !




Distribuie și altora acest articol, iar mai jos poți lăsa un comentariu !

0 Comentarii: