Firma Radburg vrea să ridice o fabrică de ars cauciucuri chiar la intrarea în staţiunea Vatra Dornei

Fără niciun fel de autorizaţie, “Autoservice-ul auto şi vulcanizare – punct de lucru Vatra Dornei”, aparţinând patronilor fabricii de procesare a cauciucrilor Radburg de la Slobozia – Grăniceşti, s-a întins până lângă calea ferată. Nu s-a ţinut cont că prin zonă sunt fire de înaltă tensiune, ori că pompierii nu au dat nici un aviz, care de altfel nici nu a fost cerut.
Fără niciun fel de autorizaţie, “Autoservice-ul auto şi vulcanizare – punct de lucru Vatra Dornei”, aparţinând patronilor fabricii de procesare a cauciucrilor de la Slobozia – Grăniceşti, s-a întins până lângă calea ferată. Nu s-a ţinut cont că prin zonă sunt fire de înaltă tensiune, ori că pompierii nu au dat nici un aviz, care de altfel nici nu a fost cerut.

Toţi cei care cunosc activitatea firmei Radburg şi a celorlalte firme ale familiei Lungu – Hânţari, ştiu însă că acest autoservice de vulcanizare ar urma să devină un punct de preluare a cauciucurilor în scopul reprocesării acestora. Astfel, familia Hânţari din Marginea, prin firma Radburg, îşi construieşte o platformă de depozitare şi reprocesare a cauciucurilor cum nu se mai găseşte în Europa, la intrarea într-o staţiune turistică montană.



Procesarea cauciucurilor, devenită de aproape 20 de ani monopol al familiei Lungu – Hânţari în judeţul Suceava, a căpătat noi valenţe anul acesta, după ce activitatea care a produs poluări masive şi revolte la Slobozia – Grăniceşti s-a extins către Vatra Dornei. La intrarea în municipiul staţiune, SC Radburg Soft Service SRL a început să construiască pe o suprafaţă de aproximativ 2000 de metri pătraţi un “autoservice auto şi vulcanizare – punct de lucru Vatra Dornei – amplasament Strada Argestru”.

Toţi cei care cunosc activitatea firmei Radburg şi a celorlalte firme ale familiei Lungu – Hânţari, ştiu însă că acest autoservice de vulcanizare ar urma să devină un punct de preluare a cauciucurilor în scopul reprocesării acestora, prin celelalte puncte de lucru ale multitudinii de firme Radburg sau Supermag de la Marginea, Câmpulung şi în cele din urmă de la Slobozia – Grăniceşti, unde se află principala fabrică de reprocesare a anvelopelor aparţinând familiei Hânţar.

In data de 4 noiembrie anul trecut, Primăria municipiului Vatra Dornei, prin semnătura primarului Ilie Boncheş şi a altor funcţionari din instituţie, au acordat un certificat de urbanism societăţii Radburg Soft Service SRL, reprezentată de un anume Claudiu Ungureanu, în baza căruia se arată că pentru obţinerea autorizaţiei la investiţia solicitată este nevoie, pe lângă certificatul de urbanism, de mai multe documente, autorizaţii şi avize. Niciunele dintre acestea nu au fost obţinute, dar reprezentanţii firmei familiei Hântar au angajat lucrători care să amenajeze noul sediu al staţiei de reprocesare a cauciucurilor de la intrarea în oraşul staţiune Vatra Dornei.

Antreprenorii chemaţi să facă lucrări la noul “Autoservice auto” al firmei Radburg au constatat foarte repede că lucrează fără niciun fel de garanţie legală. Dincolo de faptul că cel mai important document pentru ridicarea unui edificiu – autorizaţia de construcţie, lipsea cu desăvârşire, nu existau nici avizele obligatorii din partea E.On – pentru că lucrarea se făcea în apropierea unor fire de înaltă tensiune, nici din partea CFR – pentru că investiţia viza o apropiere nepermis de mare de calea ferată electrificată Suceava – Vatra Dornei – Cluj – Timişoara. In acest fel Radburg a intrat în conflict cu CFR fiincă s-a apropiat la 10 - 15 metri de calea ferată care are o reţea electrică de 20.000 de volţi , pericolul unei electrocutări accidentale fiind foarte mare, dacă punctul de lucru Radburg de la Vatra Dornei ar deveni funcţional.

In loc să-i fugărească din oraş, primarul municipiului staţiune Vatra Dornei îi cheamă la consultări pe reprezentaţii firmei Radburg

Primarul municipiului Vatra Dornei, Ilie Boncheş a recunoscut faptul că cei de la Radburg Soft Service SRL au început lucrările fără niciun fel de autorizaţie şi le-au continuat chiar şi după ce în data de 28 iulie a.c., Primăria municipiului Vatra Dornei a transmis către firmă o adresă prin care se arată foarte clar că “urmare a controlului efectuat în teren s-a constatat că lucrările la obiectivul de “Autoservice auto şi vulcanizare – punct de lucru Vatra Dornei”, au continuat, cu toate că au fost fost sistate, printr-o adresă deja transmisă cu o lună înainte, în 29 iunie 2015. Ca atare, se mai arată în respectiva adresă, faptul că lucrările investiţiei au început fără obţinerea autorizaţiei de construire şi cu nerespectarea distanţei faţă de calea ferată, stipulată în autorizaţia emisă de SRCF Iaşi.

Autorizaţia de construire nu poate fi eliberată motivat de faptul că documentaţia prezentată este incompletă. Pe de altă parte, aceeaşi structură regională de Căi Ferate Iaşi a comunicat primăriei că nerespectarea distanţei dintre axul căii ferate şi construcţie, de 20,5 metri atrage pierderea valabilităţii autorizaţiei CFR şi se solicită sistarea lucrărilor. Ca atare, pentru clarificarea situaţiei create, reprezentanţii firmei Radburg Soft Service SRL Marginea, punct de lucru Vatra Dornei, au fost invitaţi încă de atunci la sediul primăriei localităţii pentru clarificarea situaţiei create. Nici acel Claudiu Ungureanu, recomandat ca administrator, nici patronii de facto ai firmei Radburg nu au catadicsit să meargă la primăria Vatra Dornei, pentru a intra în legalitate. Au continuat însă lucrările, ca şi când nimic nu s-ar fi întâmplat.

CITESTE MAI MULT AICI: ObiectivDeSuceava.ro






Niciun comentariu

Trimiteți un comentariu

VatraDorneiLive.ro © Toate Drepturile Rezervate
We Vatra Dornei